چگونه می‌توان بستر راحت آموزش آنلاین را برای دانش آموزان در خانه فراهم کرد؟

آسارایان 1400/06/28 بدون نظر

با گسترش بیماری همه گیر COVID-19، به نظر می‌رسد که دانش آموزان به این زودی‌ها به مدرسه باز نخواهند گشت. ما به عنوان والدینی که مشتاقیم فرزندان‌مان در محیط آموزش از راه دور یادگیری خوبی داشته باشند، باید بستر راحت آموزشی را برای آنها فراهم آوریم. اما این کار واقعاً چگونه امکان پذیر است؟

تداعی یک تجربه یادگیری حضوری دشوار است اما در نهایت، فناوری کلید عبور از این دوران سخت و طاقت فرسا است. با مسلح کردن خود به بهترین ابزارها، تجربه آموزش از راه دور را برای فرزندان و حتی خودتان ساده‌تر کنید. در ادامه چند نکته وجود دارد که باید برای کمک به فرزندان خود (از نظر انگیزه و تمرکز) در نظر داشته باشید.


فضای آموزش در خانه را آماده کنید


اول از همه، هر دانش آموز برای کار به فضای اختصاصی نیاز دارد. داشتن یک فضای کاری یادگیری به فرزندان ما کمک می‌کند تا زمان یادگیری را تشخیص دهد. آنها از نظر ذهنی آماده یادگیری خواهند بود چون می‌دانند وقتی که می‌نشینند برای کلاس آماده می‌شوند. این فضای کاری باید لپ تاپ، شارژرها و وسایل مورد نیاز آنها را در خود داشته باشد. کاغذ، مداد، دفتر، تقویم و غیره را هم در نظر داشته باشید.

علاوه بر این دانش آموزان به احتمال زیاد چند ساعت از وقت خود را در محل یادگیری خود می‌گذرانند، بنابراین ایده خوبی است که تا آنجا که ممکن است راحتی را برای آنها فراهم آورید. بین جلسات کلاس، مطالعه، انجام تکالیف و همکاری در پروژه‌های گروهی آنها می‌توانند هر روز 5 تا 8 ساعت را جلوی مانیتور بگذرانند. با تهیه وسایل جانبی که آنها را سالم نگه می‌دارد از آسیب‌های جدی جلوگیری کنید.

در ادامه ما هر یک از مواردی که در یک محیط آموزش مجازی استفاده می‌شود را بررسی می‌کنیم.


میز


میز تحریری را انتخاب کنید که همه وسایل مورد نیاز (مانند لپ تاپ، پرینتر و لوازم مدرسه) را در خود جای دهد. اگر در یک آپارتمان کوچک با فضای محدود زندگی می‌کنید میز کار یا استند لپ تاپ می‌تواند جایگزین خوبی برای میز باشد. استند لپ تاپ می‌تواند لپ تاپ را در ارتفاع هم سطح چشم نگه دارد، این بدان معناست که گردن تحت فشار قرار نمی‌گیرد و در زاویه ای ارگونومی قرار می‌گیرد که منجر به درد مچ دست نمی‌شود.

میز کامپیوتر

صندلی برای یادگیری در خانه


یکی از مزایای یادگیری در خانه عدم استفاده از صندلی های سفت و سختی است که در کلاس‌های درس استفاده می‌شد. استفاده از صندلی‌های گیمینگ برای استفاده از ویژگی‌های ارگونومی را در نظر بگیرید. فرزند شما اگر ساعت‌ها پشت سر هم در یک مکان نشسته باشد می‌تواند با مشکلاتی مانند کمر درد مواجه شود. بنابراین از صندلی‌های راحت و قابل تنظیمی که از کمر حمایت می‌کنند استفاده کنید.


لپ تاپ


این روزها بسیاری از دانش آموزان برای رفتن به کلاس‌های آنلاین از لپ تاپ استفاده می‌کنند. به طور کلی لپ تاپ‌هایی که عمر باتری طولانی، طراحی زیبا و صفحه نمایش مات با رنگ‌های طبیعی و البته قیمت مناسب را دارد را انتخاب کنید. لپ‌تاپ‌ها عملکرد کافی را به دانش آموزان ارائه می‌دهند و به آنها اجازه می‌دهند تا نت برداری کنند، ایمیل‌ها را بررسی کنند، به کلاس‌های آنلاین مرجعه کنند و حتی جسلات لایو را شرکت کنند.

لپ تاپ

پرینتر خانگی


در حالی که سعی می‌شود که کلاس‌های درس در محیطی بدون کاغذ برگزار شوند، هنوز برگه‌ها، تکالیف و امتحاناتی وجود دارند که فرزندان شما باید چاپ و پر کنند. یک پرینتر چندکاره تمام ویزگی های مورد نیاز شما مانند چپ کاغذ، چاپ عکس و اسکن را در یک دستگاه جمع و حود ترکیب و ارائه می‌دهد. برای دانش آموزان، پرینترهای مقرون به صرفه ای که چاپ‌های عالی تولید می‌کنند، فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و استفاده ساده ای دارند را توصیه می‌کنیم.

پرینتر خانگی اداری کوچک

ملزومات برنامه ریزی و آماده سازی


در حالی که دانش آموزان هنگام آموزش از راه دور تکالیف خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند، هنوز از کاغذ زیادی استفاده می‌کنند. لپ تاپ‌ها و لوازم اداری در سناریوهای یادگیری دیجیتال همچنان به کار برده می‌شوند. چسب ها بهترین راه حل برای سازماندهی همه برگه‌ها و بسته‌ها می‌باشند. می‌توانید یک پانچ تهیه کنید تا فرزندان شما بتوانند کاغذهای خود را پانچ و مرتب کنند.

چالش دیگری که برای دانش آموزان وجود دارد پیگیری اطلاعاتی است که دریافت می‌کنند. با انباشته شدن ایمیل‌های آنها، ممکن است کنترل از دستشان خارج شود، بنابراین استفاده از تقویم یا برد برای دفتر خانگی آنها می‌تواند تنها راه نجات باشد.


لوازم جانبی‌های ضروری برای آموزش آنلاین


ماوس


از اینکه فرزندان شما از ترک پد لپ تاپ یا صفحه لمسی آن برای ساعت‌های طولانی استفاده کنند اجتناب کنید چون این کار می‌تواند باعث گرفتگی ماهیچه‌های دست آنها و مشکلات بعدی شود. یک موس بی سیم یا موس USB که می‌تواند روی هر سطحی (از جمله شیشه) استفاده شود و یک باتری قابل شارژ می‌تواند این مشکل را به سادگی حل کند. شما می‌توانید موس‌های بی سیم را در اندازه‌های مختلف خریداری کنید. فقط به این موضوع توجه کنید که اگر فرزندتان چپ دست است از موس‌های مخصوص یا موس‌هایی که از قابلیت کار کردن با هر دو دست پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

ماوس گیمینگ ، ماوس اداری ، ماوس خانگی

هاب USB


یک هاب USB هر چیزی که دانش آموز شما به آن نیاز دارد را روی میز کارش نگه می‌دارد تا مجبور نباشد که بین شارژ تلفن، آیپد و غیره یکی را انتخاب کند. علاوه بر این، اگر مانیتورهای دسکتاپ دارید که می‌خواهید به لپ تاپ خود وصل کنید، تبدیل سریع و ساده آن و داشتن تجربه رومیزی را ساده می‌کند. اگر هاب شما دارای یک سوئیچ تغذیه برای هر پورت است باید بتوانید دستگاه‌ها را به صورت جداگانه خاموش و روشن کنید، این برای کاهش هزینه‌های برق ماهانه هم مناسب است.

هاب usb

وب کم


اگر دانش آموز شما از کامپیوتر دسکتاپ استفاده می‌کند و از لپ تاپ با وب کم داخلی استفاده نمی‌کند، یک وب کم USB می‌تواند یک ابزار مهم برای آموزش از راه دور باشد. گزینه ای را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد محتوای یوتیوب را تولید کنید، بازی‌های خود را استریم کنید، خانه خود را زیر نظر بگیرید و حتی به جلسات تمرین آنلاین ملحr شوید. وب کم هایی که به شما اجازه می‌دهند با تمام نرم افزارهای کنفرانس ویدیویی کار کنید و کیفیت HD را ارائه می‌دهkد، به طور خودکار فوکوس می‌کنند و شرایط نور را تحت کنترل دارند را انتخاب کنید.

وب کم و دوربین لاجیتک

هدفون


با استفاده از هدفون نه تنها می‌توانید موسیقی‌های مورد علاقه خود را گوش دهید بلکه فرزندان شما می‌توانند در کلاس‌های آنلاین خود را شرکت کنند. هدفون‌هایی که دارای میکروفون هستند برای جلسات زوم یا کارهایی که دانش آموزان را مجبور به ضبط صدا می‌کند مفید هستند. هدفون‌هایی که دارای قابلیت نویز کنسلینگ هستند به دانش آموزان کمک می‌کند تا روی کلاس درس متمرکز باقی بمانند و شلوغی محیط اطراف حواس‌شان را پرت نکند.

هدفون بی سیم یا هدست بلوتوثی

محافظ صفحه کلید


یک مطالعه می‌گوید که صفحه کلید شما از سرویس بهداشتی کثیف‌تر است و در زمان اپدیمی کووید-19 تمیز نگه داشتن صفحه کلید و ابزارهای جانبی تا حد امکان، بسیار حائز اهمیت است. از پاک کننده‌های مخصوص کامپیوتر استفاده کنید و گرد و غبار جمع شده روی صفحه کلید، صفحه نمایش و غیره را تمیز کنید. با استفاده از یک دستمال تمیز هدفون خود را تمیز و ضد عفونی کنید. می‌توانید از محافظ‌های صفحه کلید قابل شستشو هم استفاده کنید و بعد از کثیف شدن آن را با آب و صابون مایع بشویید.

محافظ کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ

با اولین خرید از فروشگاه تخصصی کامپیوتر آسارایان یک پک آنتی ویروس برای 2 سیستم و 2 دستگاه گوشی همراه هدیه دریافت کنید.


منبع: Newegg