راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر

آسارایان 1398/07/01 بدون نظر

امروزه ما در جهانی زندگی می کنیم که روز به روز در حال پیشرفت، به خصوص در عرصه تکنولوژی می باشد.در این جهان پر از مشکلات و سختی، بازی کردن و سرگرم کردن خود می تواند برای آزاد سازی ذهن بسیار موثر باشد.در این مقاله می خواهیم به معیار های موجود برای یک دسته بازی یا گیم پد خوب چه برای گیمر(gamer) حرفه ای و چه برای عام مردم بپردازیم.

1.دسته بازی حرفه ای و ساده برای کامپیوتر :

در کل ما می توانیم گیم پدها را به دو دسته ساده و حرفه ای تقسیم کنیم.

دسته های ساده، ارزان قیمت تر هستند اما از تمامی امکانات مثل اتصال بدون سیم و یا ویبره برخوردار نیستند، اما دسته های حرفه ای علاوه بر داشتن امکانات خاص از ارگونومی خاصی برخوردار هستند و جایگاه دکمه ها جوری طراحی شده است که شما در چند ساعت بازی احساس خستگی نکنید.

2.استحکام کلید ها باید چگونه باشد ؟

استحکام کلید ها باید به گونه ای باشد که با هرگونه فشار و یا ضربه ای از سوی گیمرها به راحتی خراب نشود.قسمت اصلی که برای استحکام کلید ها باید توجه کنید، قسمت زیرین کلید ها می باشد.شما اگر داخل یک گیم پد را دیده باشید، می بینید که زیر هر دکمه چند لاستیک پلاستیکی وجود دارد که با فشار دادن هر دکمه این لاستیک ها بر سیستم موجود در دسته ها، داده ها را انتقال می دهد.هر چه جنس لاستیک ها بهتر باشد استحکام کلید ها نیز بیشتر است.

3.چگونه ارزان قیمت، گیم پد خود را انتخاب کنیم ؟

اگر شما جزء افرادی که در زمان های بیکاری فقط بازی می کنید یا به قول معروف هنگام بازی کردن فوتبال اهل تکنیک و تاکتیک زیاد نیستید بهتراست از دسته های ساده استفاده کنید و هزینه ی بیشتر برای گیم پد های حرفه ای را نپردازید.در اینگونه مواقع خرید دسته های دوبل ساده یا دوبل شوکدار ارزان می تواند گزینه خوبی باشد.

4.شوک یا ویبره دسته بازی :

این ویژگی برای انتقال حس بازی به شما بسیار تاثیر دارد و به شما هیجان بازی را انتقال می دهد.به طور مثال هنگام بازی وقتی کشته می شوید یا با ماشین به دیوار برخورد می کنید دسته شروع به لرزیدن می کند.دسته های شوکدار نسبت به دسته های ساده گران تر است و اگر شما علاقه ای به انتقال هیجان بازی از طریق ویبره ندارید، اینگونه گیم پد ها برای شما مناسب نیست.

5.آیا دسته ی باسیم با دسته ی بی سیم فرقی دارد ؟

بله، شما می توانید در یک مسافت مشخص شده ای از کامپیوتر با استفاده از گیم پدهای بدون سیم، بازی کنید و تسلط بیشتری بر روی بازی داشته باشید.هر چه برد دسته بیشتر باشد، شما می توانید در فاصله بیشتری از کامپیوتر بازی کنید و همچنین از چشمان زیبای خود بیشتر مراقبت نمایید.اما گیم پد های با سیم این ویژگی را شامل نمی شود و شما باید در فاصله ای مشخص از کامپیوتر خود بازی را انجام دهید.

6.جنس بدنه دسته باید چگونه باشد ؟

جنس بدنه دسته باید به گونه ای باشد که وقتی گیمر دارد چندین ساعت بازی می کند با عرق کردن دست و خیس شدن، دسته لیز نخورد.بد بودن جنس یک دسته باعث عصبانیت گیمر، از بین بردن هیجان بازی و کاهش از بین بردن علاقه شما به بازی می شود.

7.کیفیت ساخت کابل و اتصال :

اگر شما از گیم پدهای سیم دار استفاده می کنید، حتما به جنس سیم آن توجه کنید.اگر جنس سیم مناسب نباشد در کمتر از 2، 3 ماه سیم اتصالی می کند و باید آن را عوض کنید.

8.ارگونومیک یک دسته :

شما باید به هنگام خرید یک دسته، راحتی، نوع چیدمان دکمه ها و ساخت بدنه ی یک گیم پد توجه کنید.اگر یک دسته از ارگونومی مناسبی برخوردار نباشد باعث ایجاد خستگی، دست درد و آسیب به انگشتان شما می شود.پس می توان گفت این معیار از اهمیت بالایی برخوردار است و برای گیمر های حرفه ای الزامی است.

9.سازگاری با سیستم و بازی های کامپیوتر :

یکی از معضل های موجود، سازگاری دسته با سیستم کامپیوتر است.شما هنگامی که دسته را می خرید قبل از بازی نصب درایور برای دسته و ست کردن دکمه در بازی الزامی است.البته امروزه با وجود دستگاه های به روز شده دیگر مثل قدیم مشکلات سازگاری دسته و سیستم وجود ندارد، با این حال ست کردن دکمه برای بازی ها را باید توجه کنید.

اگر بخواهیم تمام معیار های گفته شده را جمع بندی کنیم، باید بگوییم که شما ابتدا باید به ظاهر و کلید های موجود بر روی دسته توجه کنید، همچنین به خوبی، استحکام یک دسته را چک کنید تا از استحکام بالایی برخوردار باشد.

کاربران حرفه ای باید به دکمه های جانبی آن بیشتر دقت کنند تا بتوانند هیجان بازی را بیشتر درک کنند مثل : شوک و کنترل کننده شوک و…

آیا برند هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب وجود دارد ؟

بله، برند های تکسو و فراسو جزء برند هایی هستند که از کیفیت بالا و قیمت متوسط و مناسبی برخوردار است.شما با خرید دسته های این دو برند می توانید هیجان بازی را درک کنید و در کیفیت بالایی به بازی خود ادامه دهید.منظور ما از کیفیت بالا به این معناست که شما نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید، از کیفیت خوبی برخوردار است که گارانتی هم شامل آن می باشد.

اگر شما مشکل هزینه کردن ندارید، بی شک برند هایی چون لاجیتک و مایکروسافت از کیفیت بالاتری برخوردار است و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا به قول معروف از تکنیک و تاکتیک های بیشتری در بازی استفاده کنید و لذت ببرید.

چگونه می توانیم در کمترین زمان گیم پد مورد نظر خود را تهیه کنیم ؟

شما به راحتی از طریق بخش خرید دسته بازی می توانید تمامی برندهای گفته شده را خریداری کنید.آسارایان این شرایط را در اختیار شما قرار داده است که در کمترین زمان بتوانید دسته ای متناسب با آنچه که می خواهید هزینه کنید، انتخاب کنید.همچنین تمام سعی خود را کرده ایم تا بتوانیم معیارهای یک دسته ی خوب را برای شما بگوییم تا با اطلاعات کافی بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.خوشحال می شویم تا نکات مثبت و منفی این مقاله را برای ما بنویسید.