5 ویژگی مهم ماوس در هنگام خرید

آسارایان 1398/06/21 بدون نظر

در اصل می توان گفت که ماوس جزء لوازم جانبی کامپیوتر و حتی لپ تاپ می باشد و در روند استفاده ی راحت شما از کامپیوتر و لپ‌تاپ سهم عظیمی دارد. در این مقاله به انواع ماوس ها و ویژگی های آن ها می پردازیم تا شما بتوانید آنچه که مد نظر دارید را پیدا کنید.

انواع ماوس ها:

1.ماوس بی سیم 

2. ماوس با سیم 

استفاده ازهر یک از این نوع مدل به سلیقه ی شما نیز بستگی دارد. استفاده از ماوس سیم دار امکان گره خوردن سیم و یا اتصالی سیم را دارد از طرفی در ماوس های بدون سیم این مشکلات وجود ندارد اما ممکن است هنگام استفاده از آن باطری آن تمام شود و دچار مشکل شوید.

ما می توانیم ماوس های بی سیم را هم از طریق روند اتصال آن ها و هم از مدل آن ها در استفاده باطری تقسیم بندی کنیم.

ماوس ها به صورت بلوتوث و یا بر پایه ی امواج رادیویی به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل می شوند.

در ادامه به ویژگی های یک ماوس می پردازیم.

1.حساسیت ماوس: ماوس بایدامکان حرکت های دقیق و سریع را داشته باشد ، در واقع این واژه را با DPI می شناسند و هر چه DPI یک ماوس بالاتر باشد شما در کمترین حالت ممکن ماوس را تکان می دهید.

 

2.سرعت و دقت: این ویژگی بر حسب کار شما می تواند خوب و یا بد باشد. به این صورت است که اگر سرعت ماوس به صورت عادی باشد و آن را یک اینچ در یک ثانیه حرکت دهید روی صفحه نمایش Pixel 500 حرکت می کند اما اگر این ویژگی را فعال کنید زمانی که یک اینچ در نصف ثانیه حرکت دهید Pixel 750 روی صفحه نمایش حرکت می کند.

 

3. واکنش و زمان پاسخ: هر چه زمان کوتاه تری صرف واکنش و پاسخگویی باشد آن ماوس نیز بهتر است و جزء امتیاز برای آن به حساب می آید.

 

4. دوام: به معنای طول عمر ماوس است که در واقع تعداد کلیک ها و فاصله ی آن را می شمارند.

 

5.پد ماوس: انتخاب پد ماوس به چند چیز بستگی دارد مثلا افرادی که علاقمند به بازی هستند باید از پد ماوس بزرگ تری استفاده کنند.

 

این 5 ویژگی جزء اصلی ترین ویژگی های یک ماوس خوب است البته که ویژگی های دیگری هم وجود دارد که متناسب با هر کاری فرق می کند اما در هر ماوسی این ویژگی ها بر انداز می شود.

 

-        ماوس ارگونومیک چیست؟

ماوس ارگونومیک ، ماوسی متناسب با دست کاربران می باشد و به گونه ای ساخته می شود که در زمان زیاد  مچ دست و انگشتان شما درد یا آسیب نبیند و اینگونه ماوس ها برای افرادی که با کامپیوتر و لپ تاپ در زمان طولانی کار می کنند به شدت پیشنهاد می شود. هنگام خریدن این ماوس اندازه آن بسیار مهم است. قبل از خرید آن اندازه ی آن را امتحان کنید تا متناسب با دست شما باشد. در اصل عامل اصلی که ماوس ارگونومیک مانع از آسیب به مچ  شما می شود این است که هنگام کار حالت ساعد و مچ شما به صورت طبیعی قرار می گیرد و به همین دلیل ماوس های ارگونومیک نسبت به ماوس های دیگر گران تر است .

 

-        ماوس گیمینگ چیست؟

ماوس گیمینگ با ماوس معمولی کاربرد یکسانی دارد اما ویژگی های متفاوت ازهمی را دار می باشند.

در اصل این ماوس ها به دلیل طراحی های متفاوت و کلید های بیشتر و نور های ال ای دی برای بازی استفاده می شود.

ویژگی هایی که یک ماوس بازی باید داشته باشد عبارتند از :

1.سنسور نور یا لیزر پیشرفته که امکان حرکت های دقیق و سریع را داشته باشد.(DPI بالا)

2.تعدادی کاربرد های سفارشی شده داشته باشد. مثال دکمه هایی که در کنار محل انگشت شصت برای کنترل بازی تعبیه شده اند.

شما با انتخاب درست ماوس خود می توانید کار خود را به درستی و بدون هیچ گونه خستگی پیش ببرید و اگر دنبال بازی های کامپیوتری هستید ماوس های گیمینگ در روند بهتر بازی کردن شما بسیار موثر است.

تفاوت بین ماوس اپتیکال و لیزر در چیست؟

ماوس اپتیکال به این معناست که این ماوس ها به گونه ای هستند که با LED کار می کند و حتما ماوس باید روی سطح هموار و صاف باشد اما ماوس های لیزری از اسمش هم معلوم است با لیزر کار می کند و بر روی هر سطحی به علت لیزری بودن آن کار می کند. یک ماوس اپتیکال می تواند بین 400 تا 800 DPI را ردیابی کند، در حالی که مدل های لیزری تا بیش از 2000 DPI را ردیابی می نماید.پس می توان گفت تفاوت آن ها در عملکرد و ساخت آن ها می باشد اما این به این معنا نیست که ماوس های اپتیکال برای کارهای روزانه مناسب نیست بلکه می توانید از این ماوس در کار های سبک تر استفاده نمایید.

 

اندازه ماوس بهتر است کامل باشد یا مسافرتی؟

به طور کلی اندازه ماوس ها را در 2 حالت  کامل یا مسافرتی می سازند اما به این معنا نیست که ماوس های مسافرتی حتما باید در مسافرت استفاده شود بلکه افرادی که دست های کوچکی دارند از این ماوس ها استفاده بیشتری می کنند یا برعکس افراد با دست های بزرگ از ماوس های با سایز کامل و بزرگ استفاده می کنند.

جالب است بدانید که ماوس هایی با طراحی های بچگانه در ابعاد کوچک ساخته می شود تا کودکان بتوانند بازی مورد علاقه خود و یا آموزش هایی که از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ صورت می گیرد را به راحتی انجام دهند.

آسارایان تمام تلاش خود را کرده تا بتواند تمام لوازم جانبی برای یک لپ تاپ و کامپیوتر را در انواع و اقسام برای شما آماده و مهیا کند تا بتوانید در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و قیمت مناسب آن ها را تهیه کنید. ماوس های بازی، موس اپتیکال ، ماوس لیزری و… را می توانید در سایت آسارایان مشاهده و خریداری کنید.خوشحال می شویم تا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ما تلاش کردیم تمامی ویژگی های مهم و اساسی در خرید یک ماوس خوب و کاربردی را جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر ویژگی های دیگری مد نظر شما میباشد، خوشحال میشویم آن ها را از طریق بخش نظرات، در انتهای این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.