KVM سوئیچ چیست و کی وی ام برای چه کاری استفاده می‌شود؟

آسارایان 1401/02/10 بدون نظر

سوئیچ kvm را می‌توان از پرکاربردترین لوازم جانبی دسته سوئیچ‌ها به شمار آورد که به طور عمده از آن برای اشتراک گذاری یک ماوس، کیبورد و مانیتور با چند کامپیوتر اسمبل شده ( کیس آماده ) و سرور درون دیتاسنترها استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم به این مسئله بپردازیم که kvm switch چیست و kvm سوئیچ برای چی کاری استفاده می شود؟ پس اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که کاربرد kvm ها چیست، بهتر است تا انتهای این مقاله با تحریریه آسارایان همراه باشید.

سوئیچ kvm

KVM Switch چیست و چه مزایایی دارد؟

کی وی ام سوئیچ (که با نام سوئیچ kvm نیز شناخته می شود) برای کنترل کامپیوترهای متعدد از طریق یک مجموعه ماوس، کیبورد و مانیتور استفاده می شود. نام کی وی ام (KVM) مخفف واژه های Keyboard, Video and mouse است که کاربرد این سوئیچ ها در اشتراک گذاری لوازم ماوس، کیبورد و تصویر با سرورها و کیس های آماده است.

 امکان اشتراک گذاری اسپیکر، هدست و میکروفن بین کامپیوترها به وسیله کی وی ام سوئیچ وجود دارد

در مدل‌های حرفه‌ای‌تر کی وی ام سوئیچ قابلیت‌های بیشتری نیز وجود دارد. برای مثال، در برخی از کی وی ام سوئیچ ها علاوه بر قابلیت کنترل کامپیوتر و سرورها به وسیله یک ست مانیتور، کیبورد و ماوس، امکان اشتراک گذاری اسپیکر، هدست و میکروفون بین کامپیوترها وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت، پورت های صوتی مانند جک 3.5 میلی متری در کی وی ام سوئیچ نصب می شود.

از دیگر قابلیت های کی وی ام سوئیچ می توان به اشتراک گذاری دستگاه های اداری مانند اسکنر، پرینتر و و... بین چندکامپیوتر اشاره کرد. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها، نیازمند خرید تعداد زیادی پرینتر یا اسکنر برای کارمندان خود هستند. با استفاده از کی وی ام سوئیچ، این مراکز می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند و برای هر چند کامپیوتر، یک (پرینتر یا اسکنر) خریداری کنند. به این ترتیب می توان با کمک کی وی ام سوئیچ، هر کدام از این دستگاه ها را به طور همزمان بین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشت و هر کدام از کاربران به طور جداگانه قادر به کنترل این تجهیزات است.

استفاده از سوئیچ KVM برای صرفه جویی در فضا، هزینه ها و افزایش کارایی مناسب است.

معمولاً اگر نیاز به کنترل چندین رایانه شخصی یا سرور دارید، باید چندین مجموعه صفحه کلید، ماوس و نمایشگر خریداری کنید. شاید میز کار شما برای 2 یا حتی 4 کامپیوتر به اندازه کافی بزرگ باشد که برای هرکدام مانیتور، صفحه کلید و ماوس جداگانه خود را تهیه کنید.. اما اگر شما نیاز به کنترل 6، 8 یا حتی 10 کامپیوتر داشته باشید چه می کنید؟ یا در موارد دیگر، در یک اتاق سرور، داشتن یک کنسول (ست کنترل شامل ماوس، کیبورد و مانیتور) برای هر سرور به دلیل میزان فضای کم بسیار غیرعملی خواهد بود. همچنین این کار روش موثر نیست، زیرا خرید تعداد کنسول زیاد، هزینه‌بر و  زمان‌بر است. علاوه بر این، نگه داشتن یک ردیف از مانیتورهای بزرگ با صفحه کلید و ماوس در یک میز یا در یک رک سرور می تواند ایجاد شلوغی کند و فضای ارزشمندی را اشغال کند. بنابراین استفاده از سوئیچ KVM برای صرفه جویی در فضا، هزینه ها و افزایش کارایی بسیار عالی است.

مزایای اصلی استفاده از سوئیچ KVM عبارتند از:

  • کنترل چند کامپیوتر و سرور: کاربران می توانند با استفاده از یک ست صفحه کلید، مانیتور و ماوس خود به بیش از 2 کامپیوتر یا سرور دسترسی سریع و آسان داشته باشند.
  • کاهش شلوغی: کاهش تعداد صفحه کلید، مانیتور و ماوس مورد نیاز فضای میز کار شما را خلوت می کند.
  • صرفه جویی در هزینه: عدم نیاز به سرمایه گذاری در خرید تجهیزات رایانه ای اضافی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.
  •  صرفه جویی در فضا: میز کار خود را تمیز نگه دارید و فضای مورد نیاز رک را در اتاق سرور صرفه جویی کنید.
  • پشتیبانی جانبی: بعضی از سوئیچ های KVM از وسایل جانبی USB پشتیبانی می کنند و به عنوان مثال نیاز به خرید هاب USB و داک استیشن را بطور جداگانه از بین می برد.

 

با پایین آمدن هزینه خرید کامپیوتر، بسیاری از کاربران می توانند یک رایانه دوم یا حتی چند رایانه را تهیه کنند. در نتیجه کی وی ام سوئیچ در بین کاربرانی محبوبیت دارند که می خواهند یک یا دو رایانه بیشتر اضافه کنند، اما نمی خواهند در مجموعه بیشتری از صفحه کلید ، مانیتور و ماوس هزینه کنند. با استفاده از یک سوئیچ KVM رومیزی، یک کاربر همچنین فضای کاری مرتب تر و راحت تری پیدا می کند. در حالی که در یک اتاق سرور KVM ها امکان کارایی و مدیریت بیشتر را در اختیار کاربر قرار می دهند.

کنسول KVM چیست؟

کنسول کی وی ام سوئیچ(KVM console) شامل دستگاه‌ها و لوازم جانبی است که با کامپیوترها به اشتراک گذاشته می شوند. ماوس، کیبورد و مانیتور اصلی‌ترین اجزای کنسول KVM هستند. می‌توانید بدون نیاز به چرخش از یک رک به رک دیگر، به سرور مورد نظر متصل شوید. این کنسول ها گزینه های کنترل راحت و نصب شده بر روی رک را برای سرور تک یا کل اتاق سرور (دیتاسنتر) فراهم می کنند. کنسول های KVM شامل صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس پد هستند که همه در فضای رک، یک یونیت را اشغال می‌کند.

کنسول KVM

کابل KVM سوئیچ

کابل کی وی ام سوئیچ ، معمولا شامل چند رشته کابل است که انواع پورت های USB و پورت های تصویری را پشتیبانی می کند. شرکت های سازنده برای جلوگیری از در هم پیچیده شدن کابل های متعدد، چند کابل مختلف که در کی وی ام سوئیچ مورد استفاده قرار می گیرد را در یک کابل جمع آوری کرده اند. کابل کی وی ام سوئیچ ممکن است بر اساس نوع KVM، رابط های صوتی یا اتصال PS2  را نیز پشتیبانی کند.

شرکت های فعال در تولید کابل های KVM شامل: آتن (Aten)، کی نت (Knet)، اوریکو (Orico)، فرانت (Faranet)، پی نت (Pnet)، دی نت (Dnet)، وی نت (Vnet) و ... می باشند که شرکت آسارایان در زمینه فروش این دسته از کابل ها سابقه طولانی در بازار ایران دارد.

KVM سوئیچ چگونه کار می کند؟

عملکرد اصلی سوئیچ KVM

هنگامی که یک کامپیوتر شخصی معمولی در حال راه‌اندازی است، سیستم عامل به طور خودکار سعی می کند سیگنال های ورودی را از صفحه کلید، ماوس و مانیتور شناسایی کند. پس از تایید اتصال، مانیتور صفحه شروع را نمایش می دهد. در نتیجه ، عملیات راه اندازی یک رایانه شخصی (CPU / سرور) با صفحه کلید، ماوس و مانیتور آن کاملا در ارتباط است. KVM امکان سوئیچینگ با سیگنال های صحیح را هر بار با استفاده از فناوری شبیه سازی سیگنال فراهم می کند. از آنجا که عملکرد اصلی سوئیچ KVM استفاده از تنها یک مجموعه صفحه کلید، مانیتور و ماوس برای راه اندازی چندین کامپیوتر است، مهم است که از KVM اطمینان حاصل کند که کیبورد کامپیوتر شبیه سازی شده و سیگنال های ماوس به هر کامپیوتر می‌رسند و در هنگام سوئیچ هیچ تاثیری در عملکرد پردازنده کامپیوتر شخصی ندارند.

یک کی وی ام سوئیچ همچنین باید وضوح تصویری پایدار را فراهم ، از چندین سیستم عامل پشتیبانی کند و بتواند با برندهای مختلف صفحه کلید، ماوس و نمایشگر ارتباط برقرار کند. هر سوئیچ KVM فقط می تواند حداکثر تعداد اتصالات رایانه شخصی، یعنی تعداد کل پورت‌ها را پشتیبانی کند. یک سوئیچ KVM معمولی می‌تواند پورت‌هایی به اندازه دو کامپیوتر فراهم کند، در حالی که یک سوئیچ KVM چندگانه با قابلیت توسعه می تواند به چندین پورت برسد.

 

انواع کی وی ام سوئیچ

سوئیچ KVM با دستگاه های ورودی و خروجی USB

با توجه به محبوبیت فراوان پورت USB و تجهیزات جانبی دارای این پورت مانند صفحه کلیدهای USB، ماوس ها و دستگاه های ورودی و خروجی، پورت USB همچنان رایج ترین پورت سوئیچ KVM است. انواع سوئیچ های KVM که در ادامه بررسی می شوند:

USB: شامل یک سوئیچ است که از کابل‌های USB برای وصل شدن کیبورد و ماوس استفاده می‌کند. kvm سوئیچ 2 پورت اجازه اتصال دو پروت را می‌دهد و برخی دیگر از سوئیچ‌های usb اجازه به اشتراک گذاری دستگاه‌های usb دیگر مانند پرینتر را می‌دهند. بعضی از مدل‌های kvm سوئیچ‌ها امکان به اشتراک گذاری صدا و اتصال بی سیم کیبورد یا ماوس را دارند.

DVI: DVI رابط تصویری دیجیتال است که برای نمایش ویدئو استفاده می‌شود. اما مانیتورهای استاندارد معمولا از کابل VGA استفاده می‌کنند. با گسترش DVI ها، در این سوئیچ نیز امکان سازگاری با این تغییرات در نظر گرفته شده است و این سوئیچ برای مانیتورهایی با DVI نیز قابل استفاده است.

hdmi: سوئیچ‌هایی که به نمایشگرهایی با ورودی hdmi متصل می‌شوند. این سوئیچ‌ها تصاویر با کیفیت بالا ارائه می‌دهند. در بعضی از حوزه‌ها مانند پزشکی که کیفیت تصاویر باید بالا باشد، می‌توان از کی وی ام سوئیچ hdmi برای این کار استفاده کرد. می‌توانید برای نمایش سینمای خانگی نیز استفاده کنید.

قابلیت چند نمایشی(Multi-display): سوئیچ Multi-display اجازه گسترش دسکتاپ را در بین دو یا تعداد بیشتری مانیتور می‌دهد. این اتصالات می‌تواند از منابع مختلف DVI، VGA، HDMI یا ترکیبی از اینها باشد.

 

کنسول‌های رک (Rack): مانیتور، کیبورد و ماوس را برای استفاده در چندین رک سرور یکپارچه می‌کند. این مسئله باعث دسترسی آسان به سرورها در یک کابینت سرور می‌شود.

Kvm سوئیچ over IP: نسل جدیدی از مدل‌های سخت افزاری مبتنی بر راه حل (solution) (سیستم‌هایی که یک کپی از سیستم میزبان هستند) است که اجازه دسترسی به تمامی سرورهایی که به سوئیچ KVM متصل هستند را می‌دهد. برای دسترسی امن به سرورها/کامپیوترها از یک مرورگر استفاده می‌شود. صرف نظر از اینکه سیستم عامل چیست، با استفاده از امنیت شبکه، امکان کنترل تمامی سرورها یا پردازنده‌ها از راه دور وجود دارد. با استفاده کی وی ام بروی شبکه، امکان کنترل توابع pre-boot مانند تنظیمات CMOS و چرخه power سرورهای خود را کنترل کنید.

شما می‌توانید از شبکه LAN/WAN، اینترنت یا حتی از مودم‌های استاندارد k56 به KVM تحت شبکه دسترسی داشته باشید. امنیت کی وی ام برون شبکه در سطح بسیار بالا و در حد شبکه نظامی تضمین شده است.

Multi user: سوئیچ چند کاربره اجازه اتصال بیش از یک کاربر را از مکان‌های مختلف فراهم می‌کند. این کار از طریق دسترسی over IP یا گسترش شبکه، یا ترکیبی از این روش‌ها انجام می‌شود. این سوئیچ‌ها بهترین گزینه برای زمانی است که افراد یک تیم می‌خواهند روی یک برنامه کار کنند و نیاز به سوئیچینگ از طریق پلتفرم دارند.

هنگام خرید سوئیچ KVM باید به چه مواردی توجه کنیم؟

تعداد منابع: تعداد پورت‌های KVM میزان منابع کامپیوتری، سرورها، و سایر منابع که می‌توانید به آن متصل شوید و از طریق کی وی ام سوئیچ به آن دسترسی داشته باشید را مشخص می‌کند. با استفاده از KVM سوئیچ تحت شبکه می‌توانید به تعداد نامحدودی از منابع دسترسی داشته باشید.

تعداد کاربران: برای انتخاب یک KVM سوئیچ باید به تعداد کاربرانی که می‌خواهند به صورت همزمان از آن استفاده کنند، توجه داشته باشید. سوئیچ‌های چند کاربره از سوئیچ‌های 4 کاربره شروع می‌شوند که می‌تواند دوازده کیبورد، ماوس و صفحه نمایش (هر کاربر 3 پورت) را پشتیبانی کند و به صدها مدیر اجازه کنترل هزاران سرور را می‌دهد. نقاط دسترسی از طریق سوئیچ KVM شامل دسترسی از راه دور از طریق کابل شبکه، یا از سوئیچ تحت شبکه که از مرورگر/VNC برای اتصال استفاده می‌کند، می‌باشد. KVM های چند کاربره امکان تعریف و ذخیره پروفایل برای کاربران مختلف با حق دسترسی برای هر کاربر را دارند.

نوع نمایش: سوئیچ‌های kvm انواع اتصال دهنده‌های تصویر دیجیتال و آنالوگ را پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از تصویر به نوع سوئیچ بستگی دارد،‌ مثلا برخی از  kvmها از VGA، DVI، HDMI و DP پشتیبانی می‌کنند در حالیکه ممکن است برخی فقط VGA را پشتیبانی کنند. می‌توانید برای سازگاری بین انواع مختلف تصویر از مبدل های تصویری موجود در فروشگاه استفاده کنید.

تک مانیتوره یا چند مانیتور: سوئیچ‌های kvm دارای تنظیمات مانیتور تکی یا چندتایی هستند. شما می‌توانید با توجه به نیازمندی خود هر کدام از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

رزولوشن و عملکرد: رزولوشن دستگاه‌های مختلف، با هم متفاوت است و بالاترین کیفیت تصویر 4k است که سوئیچ‌های تحت شبکه دارای چنین کیفیت تصویری هستند.

پشتیبانی از صدا: تنها برخی از سوئیچ‌ها از قابلیت پخش صدا پشتیبانی می‌کنند بنابراین باید هنگام انتخاب توجه کنید که چنین سوئیچ‌هایی را انتخاب کنید.

پشتیبانی از سوکت USB برای اتصال دستگاه‌های جانبی: وجود پورت‌های USB روی دستگاه به شما اجازه می‌دهد که فلش،‌تبلت،‌ صفحه کلید و .. به این سوئیچ‌ها متصل کنید. قابلیت "Virtual USB Media" امکان اتصال USB از راه دور را فراهم می‌کند.

مسافت: سوئیچ‌های کی وی ام تحت شبکه در مقایسه با کی وی ام‌ های استاندارد، مسافت طولانی‌تر را پشتیبانی می‌کند. از طرفی کی وی ام سوئیچ‌های تحت شبکه محدودیت برد ندارند و کاربران می‌توانند از هر جایی به سرور دسترسی داشته باشند. برای افزایش برد کی وی ام می‌توانید از KVM اکستندر استفاده کنید. در بعضی از مدل‌های آنالوگ cat5 و cat6 کاربران می‌توانند تا 120 متر از سرور فاصله داشته باشند. برای فاصله‌های بسیار طولانی می‌توان از kvm اکستندر فیبر نوری که فاصله حدود 10 کیلومتری را پوشش می‌دهد، استفاده کنید.

امنیت: امنیت همیشه یکی از دغدغه‌های افرادی است که در بستر اینترنت و شبکه،‌ اطلاعات رد و بدل می‌کنند. دستگاه‌های دارای IP اجازه احراز هویت از روش‌هایی مانند RADIUS، TACACS+، LDAP و دسترسی مستقیم به کاربران می‌دهند و مخاطرات امنیتی به همراه ندارند.

پهنای باند: پهنای باند به قدرت گرافیک اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. در بعضی از مدل‌ها تنها زمانی که در صفحه نمایش تغییری رخ دهد،‌ تصویر آن برای کاربر به روز رسانی می‌شود.

 

پورت های کی وی ام سویچ

درباره پورت های تصویری، در حالی که سوئیچ های HDMI ، DisplayPort و DVI تولید شده اند، VGA همچنان متداول ترین اتصال ویدیویی است که در سوئیچ های KVM یافت می شود. بسیاری از سوئیچ ها اکنون با اتصالات DVI سازگار هستند. سوئیچ های آنالوگ را می توان با ظرفیت های مختلف پهنای باند و فریم ریت ویدئو پیداکرد. یک سوئیچ معمولی، پهنای باند تا 200 مگاهرتز را فراهم می کند و امکان انتقال تصویر با وضوح بالا در فریم ریت 60 را می دهد. از آنجا که نمایشگرهای CRT برای جلوگیری از سوسو زدن به نرخ تازه سازی وابسته هستند، معمولا به پهنای باند بیشتری نسبت به نمایشگرهای تخت نیاز دارند.

کی وی ام سوئیچ hdmi بالاترین کیفیت تصویری را در بین انواع پورت های تصویری ارائه می دهد. kvm سوئیچ hdmi از پورت HDMI برای انتقال همزمان صدا و تصویر استفاده می کند. در حالی که کی وی ام سوئیچ VGA تنها می تواند تصویر را از طریق پورت VGA منتقل سازد.

درباره پورت های صوتی، رایج ترین پورت صوتی در کی وی ام سوئیچ ها که امکان اشتراک گذاری لوازم جانبی صوتی مانند اسپیکرها و میکروفن ها را می دهد، جک 3.5 میلی متری است.

اما برای اشتراک گذاری دستگاه های دیگر، مانند پرینتر، اسکنر، ماوس، کیبورد و .... معمولا از پورت USB استفاده می شود. همچنین پورت PS2 نیز در Kvm سوئیچ ps2 برای اتصال ماوس و کیبورد رایج است.

پورت های KVM سوئیچ

تعداد پورت ها

پیش از اقدام برای خرید کی وی ام سوئیچ، باید به نیاز خود توجه داشته باشید. یکی از مشخصات مهم کی وی ام سوئیچ ها، تعداد پورت این وسایل است. امروزه کی وی ام سوئیچ ها در تعداد پورت مختلف از 2 تا 64 پورت در دسترس هستند. برای مثال کی وی ام سوئیچ 2 پورت usb به شما امکان اتصال دو کامپیوتر را می دهد که از طریق یک کنسول قابل کنترل هستند. kvm سوئیچ 2 پورت usb برای کاربری های خانگی مناسب است. همچنین kvm سوئیچ 4 پورت usb برای اتصال همزمان 4 کامپیوتر، یا ترکیبی از 4 کامپیوتر و سرور مناسب است. کی وی ام سوئیچ 4 پورت usb معمولا برای مراکز اداری و کاربران حرفه ای مناسب است. پیش از خرید کی وی ام سوئیچ، لازم است نیاز خود را شناسایی کنید و بر اساس تعداد کامپیوترهای خود، تعداد پورت مناسب را انتخاب کنید.

پورت‌های تخصیص منبع

کی وی ام اکستندر | KVM Extender

kvm اکستندر یا افزایش برد کی وی ام علاوه بر ایجاد امکان کنترل چندکامپیوتر با یک کنسول، امکان کنترل کامپیوترها از راه دور را فراهم می‌کنند. با استفاده از KVM Extender، می توان برد کنترل تجهیزات را افزایش داد. طراحی دستگاه KVM اکستندر از راه دور به کاربران امکان می دهد تا تجهیزات رایانه ای را تا فاصله 300 متر از طریق کنسول (صفحه کلید ، مانیتور و ماوس) کنترل کنند. البته همیشه نیاز به اتصال مستقیم کابل از رایانه به سوئیچ KVM کنسول نیاز است. در مقایسه با KVM اکستندر ، دستگاه های KVM معمولی قادر به کنترل تجهیزات رایانه ای با استفاده از ترکیبی از کابل های USB حداکثر تا فاصله 5 متر هستند.

 ارتباط از راه دور با استفاده از kvm اکستندر

Kvm اکستندر دستگاهی است که به کاربران اجازه می‌دهد که از فواصل دور به دستگاه‌های محاسباتی دسترسی داشته باشند. این دستگاه‌ها در تنظیمات مختلف در دسترس هستند و گزینه‌هایی دارند که می‌توان آنها را برای شرایط مختلف تنظیم کرد. در ادامه به برخی از این تنظیمات اشاره می‌کنیم:

  • اجازه عبور صدا و استفاده از میکروفون
  • داشتن سوکت USB برای دستگاه‌هایی که با استفاده از USB متصل می‌شوند
  • پشتیبانی از PS2 و کیبورد USB
  • پشتیبانی از نمایشگر VGA و DVI و HDMI
  • پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف

 

ارتباط از راه دور با استفاده از kvm اکستندر

Kvm اکستندر در شرایط مختلف قابل استفاده است. مثلا زمان مخاطرات امنیتی، Kvm اکستندر می‌تواند اتصال کاربر نهایی را با دستگاه محاسباتی قطع کند. این دستگاه را می‌توان در مکان‌هایی که نویز بالایی دارند نیز مورد استفاده قرار داد. Kvm اکستندرها با ویژگی‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند و پاسخگوی طیف وسیعی از نیازها می‌باشند.

Kvm اکستندر بی‌سیم، نیازی به کابل کشی ندارد اما برد آن کم است و برای مسافت‌های طولانی مناسب نیست. برای مسافت‌های طولانی می‌توانید از Kvm اکستندر CAT5 یا CAT6 (دارای کابل مسی) استفاده کنید که وضوح و کیفیت تصویر در آن بسیار بالاست. اکستندرهای شبکه‌ای نیز امکان اتصال از طریق شبکه LAN را دارند و بعضی از مدل‌های آن امکان KVM سوئیچ بین دستگاه‌های پردازشی را می‌دهند. Kvm اکستندر لنکنگ یا برند آتن با کیفیت بالا در فروشگاه آسارایان موجود می‌باشد و می‌توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

Kvm سوئیچ over IP

Kvm سوئیچ over IP یا kvm تحت شبکه از طریق دستگاه های IP، از یک میکروکنترلر برای ضبط سیگنال های ویدئو، صفحه کلید و ماوس و سپس فشرده سازی و ارسال آن ها از طریق ارتباط اترنت به یک برنامه کنسول از راه دور استفاده می کند. سیستم فرعی KVM over IP به طور معمول به صفحه آماده به کار سیستم متصل می شود تا در تمام مراحل راه اندازی BIOS در دسترس باشد. این دستگاه ها امکان کنترل چندین کامپیوتر را با استفاده از اتصال IP به صورت محلی (local) یا سراسری (Global) فراهم می کنند.

برخی از چیپست ها یا تولیدکنندگان KVM برای فعال کردن ضمنی نیاز به لیست سفید یا اختیارات اتصال دارند. بدون افزودن لیست سفید، دستگاه کار نمی کند. این کار برای اتصال دستگاه های USB غیراستاندارد به KVM مورد نیاز است. این کار با ذکر شناسه دستگاه (که معمولا از device manager در ویندوز کپی می شود) یا مدارک سازنده دستگاه USB کامل می شود.

برندهای سازنده KVM

معمولا kvm سوئیچ ها کاربران خاصی دارند و مانند لوازم جانبی پرکاربرد، توسط همه کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. با توجه به محدود بودن کاربرد کی وی ام سوئیچ، تنها برندهای خاصی در زمینه تولید کی وی ام سوئیچ فعال هستند. از جمله برندهای فعال در زمینه تولید kvm سوئیچ می توان به برند های: آتن (ATEN)، فرانت (Faranet) ، کی نت پلاس (Knet plus)،  لایم استون (Limestone) ، دی لینک (Dlink) و ... اشاره کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری: بهترین kvm سوئیچ را از کجا بخریم؟

کی وی ام سوئیچ‌ها در انواع مختلف با تعداد پورت‌های گوناگون به بازار عرضه شده اند. توجه به کیفیت ساخت kvm سوئیچ‌ها در هنگام خرید بسیار اهمیت دارد. زیرا علاوه بر اینکه نیاز به خرید چند‌باره محصولات متفرقه از بین می‌رود، به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. به همین دلیل توصیه می شود تا از فروشگاه‌های معتبر نسبت به خرید KVM سوئیچ اقدام انجام گردد. با مراجعه به دسته بندی kvm سوئیچ در فروشگاه آسارایان  می توانید kvm سوئیچ مورد نظر خود را با مناسبترین قیمت و گارانتی تهیه نمایید .