راهنمای خرید مودم ADSL

آسارایان 1398/06/21 بدون نظر

 قبل از هر چیز اول باید بدانیم ADSL چیست و به چه معناست.

در اصل ADSL اختصار کلمه Asymmetric Digital Subscriber LINE به معنی خط اشتراک نامتقارن است.

مودم ADSL امروزه بر سر زبان تمامی افراد است و با قاطعیت می توان گفت 90% مردم در خانه هایشان از مودم ADSL برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.

در ادامه به ویژگی های یک مودم ADSL و اینکه چه مدل هایی از یک مودم برای چه کاری بهتر است می پردازیم تا شما بتوانید مودم مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

1.بی سیم یا باسیم:

اگر چه مودم های سیم دار توانایی اتصال به اینترنت را با سرعت ایده آل دارد اما مانند مودم های بی سیم از قابلیت جا به جایی مودم به هر طرف با سرعت بالا محروم هستند پس پیشنهاده ما به شما در این راستا مودم های بی سیم است که این مودم ها از نظر قیمت در هر سطحی پیدا می شود و توانایی برقراری  از یک تا چهار پورت LAN برای اتصال شبکه‌ی کابلی را نیز دارد.

 

2.فرکانس بی سیم:

فرکانس 2/4 گیگاهرتز، برد بیشتری دارد اما با سرعت کمتر ولی فرکانس 5 گیگاهرتز برد کمتر ولی سرعت بیشتر دارد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که برد و سرعت چه فرقی با هم دارند یا اصلا به چه معناست ؟

در اصل برد به معنای عبور کردن از موانع مثل در و دیوار می باشد اما در برابر امواج داخلی مثل تلفن، ماشین لباسشویی و… عکس العمل نشان می دهد که به این معناست که فرکانس 2/4 گیگاهرتز برای افرادیمناسب است که در متراژ بالاتری، از مودم می خواهند استفاده کنندو تنها مشکل آن سرعتش است که سرعت فرکانس 5 گیگاهرتز خیلی بالاتر است و افرادی که به سرعت اینترنت بیشتری احتیاج دارند،از فرکانس 5 گیگاهرتز استفاده می کنند.

 

3.تعداد آنتن:

تعداد آنتن نشان دهنده قدرت سیگنال مودم های بی سیم است. هر چه تعداد آنتن ها بیشتر باشد پوشش دهی مودم گسترده‌تر خواهد بود. برخی از مودم ها دارای آنتن های بیرونی و بعضی از آن ها دارای آنتن ها داخلی هستند که قدرت آنتن های بیرونی نسبت به آنتن های داخلی بیشتر است.واحد اندازگیری قدرت آنتن ها را با dbi نشان می دهیم هر چه dbi یک مودم بالاتر باشد قدرت سیگنال آن هم بیشتر است اما این را در نظر بگیرید که اگر واحد dbi یک مودم از حد مجاز بیشتر باشد به سلامت شما آسیب های جدی وارد می کند.

 

4.تعداد پورت:

تعداد پورت ها در اتصال چندین دستگاه به مودم بسیار مهم است. در پشت مودم محل پورت LAN می باشد که اگر شما مصرف بالایی از مودم دارید و چندین دستگاه را به مودم می خواهید وصل کنید از مودم های با تعداد پورت های بالا استفاده کنید.

 

5.پورت USB:

برخی از مودم ها در پشت خود پورت USB دارند به این معنا که شما فلش، هارد و یا سیمکارت را در این محل قرار می دهید و می توانید از اطلاعات درون آن ها استفاده کنید، حتی مدل دیگری از آن ها وجود دارد که می توان گفت مثل یک کامپیوتر عمل می کنند و شما می توانید فایل یا مطالب مورد نظر خود را دانلود کنید و درون هارد یا فلش خود قرار دهید. شما می توانید قبل از خرید خود با اطلاعات کامل از ویژگی های مودم، آن چه که مد نظرتان است را تهیه کنید.

 

6.ورودی سیم کارت:

اگر دغدغه شما قطع و وصلی اینترنت است که بیشتر از سوی مخابرات انجام می شود بهتراست از مودم هایی که به آن ها سیم کارت تلفن می خورد را تهیه کنید تا به اینترنتی با سرعت بالا و در کمترین حالت قطع و وصلی دست پیدا کنید البته این را هم بدانید که مودم های سیم کارت خور نسبت به مودم های مخابراتی قیمت بالا تری دارند.

 

7.دکمه اتصال راحت به اینترنت:

مودم ها دارای دکمه ای هستند که به راحتی بدون استفاده از رمز، شما می توانید به اینترنت وصل شوید در دی لینک اسم این دکمه WPS گذاشته شده است و در تی پی لینک QSS نام دارد که شما به راحتی با کلیک بر روی این دکمه ها به اینترنت وصل می شوید.

 

8.خرید مودم  از شرکت یا سایت با گارانتی معتبر:

هنگامی که شما مودم مورد نظر خود را پیدا کردید بعد از آن به سرعت باید به دنبال سابقه و خدماتی که به شما ارائه می دهند باشید.گارانتی برای یک محصول حرف اول را می زند.اگر شرکت یا سایت مورد نظر خود تضمین گارانتی دادن را به شما بدهند یعنی به شما این ضمانت را بدهند که در طی زمان معلوم شده هر آن چه که برای مودم اتفاق می افتد اگر از روی عمد نبوده باشد، مسئولیت آن را بپذیرند و کالای جدید به شما بدهند می توان گفت این نکته بسیار مثبت و مفیدی برای خرید شما خواهد بود.

 

این 8 مورد بخشی از عواملی بود که شما برای خرید یک مودم باید توجه می کردید.نسبت به نیاز شما هر یک از این ویژگی ها سنجیده می شود تا شما بتوانید به آن چه که مد نظرتان است برسید.
برند های شناخته شده در مودم ها مثل TP-LINK ، D-LINK ، ASUS ، TENDA و مودم خوش ساخت و تولید داخل ایران به نام یوتل جزء برند های معتبر و شناخته شده ای هستند که امتحان خودشان را به خوبی در بازار مودم  پس دادند.شما می توانید در فروشگاه آسارایان نه تنها با برندهای نام برده شده بلکه برندهای تازه‌کار که با کیفیت عالی و قیمت مناسب پا به این عرصه گذاشته اند آشنا شوید.

ما را دنبال کنید تا با تمامی برندها از معروف ترین تا تازه کارترین آن ها آشنا شوید.همچنین ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا با جمع‌آوری اخبار تکنولوژی و اطلاعات مربوط به لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ، انواع مودم ها، انواع کابل ها، کارکردشان و...آن ها را به صورت یک جا در اختیارتان قرار دهیم.خوشحال می شویم تا نظرات و تجربیات خود را راجب ویژگی ها، نقاط ضعف و قوت مودم ها و عملکردشان را با ما در میان بگذارید.