چطور جلوی خسارت میلیونی به لپ تاپ خود را بگیریم؟

آسارایان 1399/01/05 بدون نظر

امروزه دستگاه های دیجیتال مانند کامپیوتر ها و تلفن های همراه هوشمند تقریبا در دست همه افراد دیده می شوند. به سبب قابلیت های فراوان دستگاه های دیجیتال، این دستگاه ها نقش زیادی در زندگی روزمره ما ایفا می کنند و برای بسیاری از افراد، پرداختن به فعالیت های روزمره مانند سرگرمی، مطالعه و حتی فعالیت های کاری، وابسته به این دستگاه هاست. لپ تاپ ها از جمله پرکاربردترین تجهیزات دیجیتال هستند که به سبب ظرافت و ساختار حساس، بسیار نیاز به نگهداری دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت سرویس سالانه لپ تاپ آشنا کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که سرویس سالانه لپ تاپ چه اهمیتی دارد؟ برای آشنایی بیشتر با اهمیت سرویس سالانه لپ تاپ با ما همراه باشید.

سرویس سالانه لپ تاپ چه اهمیتی دارد؟

در ابتدا بهتر است برای شما توضیح دهیم که چرا باید سالانه لپ تاپ را سرویس کرد؟ همانطور که اشاره شد، لپ تاپ ها وسایلی بسیار پرکاربرد هستند و به همین سبب به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده فراوان لپ تاپ ها سبب شده است تا این وسایل در معرض آسیب ها و آلودگی های فراوانی باشند. از طرف دیگر لپ تاپ ها وسایلی با ساختار بسیار ظریف و حساس هستند و این امر نیز امکان وارد شدن آسیب به این تجهیزات را افزایش داده است.

 

سرویس سالانه لپ تاپ

 

همانطور که اشاره شد استفاده از لپ تاپ ها به صورت مداوم و در همه شرایط سبب می شود تا وارد شدن آلودگی به این دستگاه ها اجتناب ناپذیر باشد. گرد و غبار موجود در هوا و یا سطوح محیط، در هر شرایطی به منافذ و شیار های لپ تاپ وارد می شوند و همواره مشاهده می شود که محل خروجی تهویه هوای لپ تاپ یا سوراخ های خروجی اسپیکر های لپ تاپ، گرد و غبار گرفته اند. همچنین یکی از روش های نادرست استفاده از لپ تاپ، استفاده به صورت مستقیم روی فرش است که سبب می شود پرز های فرش وارد منافذ لپ تاپ شما بشوند.

 

سرویس سالانه لپ تاپ

 

همانطور که می دانید، پردازنده مهم ترین و گران قیمت ترین قطعه هر لپ تاپ است که معمولا حرارت زیادی در حین فعالیت ایجاد می کند. به همین سبب در کنار پردازشگر لپ تاپ همواره فن خنک کننده ای قرار داده می شود تا گرمای تولید شده توسط CPU را خارج کند. وجود گرد و غبار و آلودگی در محل خروجی هوای فن لپ تاپ، مانع از انجام درست تهویه هوای گرم درون لپ تاپ می شود. عدم خروج هوای گرم و تهویه مناسب، در دراز مدت به پردازنده (CPU) لپ تاپ شما آسیب وارد می کند.

همچنین وجود گرد و غبار در خروجی اسپیکر های لپ تاپ پس از مدتی استفاده از آن، سبب می شود تا صدای لپ تاپ به درستی خارج نشود و شاهد افت کیفیت و حجم صدای لپ تاپ باشیم.

یکی دیگر از قسمت های لپ تاپ که بسیار ممکن است تحت شرایط گوناگون آلودگی های زیادی را به خود بگیرد، کیبورد لپ تاپ است. معمولا در همه لپ تاپ ها به دلیل ارتباط مستقیم با دست ها و همچنین نزدیک تر بودن این بخش به میز کار شما، گرد و خاک و آلودگی های زیادی در زیر کلید های کیبورد لپ تاپ جمع می شود که در دراز مدت سبب عملکرد نادرست کلیدها می شوند.

برای رفع مشکلات ناشی از آلودگی لپ تاپ سرویس سالیانه لپ تاپ توصیه می شود. با سرویس سالیانه لپ تاپ که توسط واحد فنی آسارایان انجام می شود، خروجی های لپ تاپ شما از جمله خروجی هوای فن خنک کننده، خروجی های اسپیکر و کیبورد لپ تاپ شما به طور کامل تمیز می شود تا عمر دستگاه های شما افزایش یابد.

 

سرویس سالانه لپ تاپ

 

همانطور که می دانید، همواره پیشگیری بهتر از درمان است. سرویس سالانه لپ تاپ که در مرکز آسارایان انجام می شود، لپ تاپ شما را از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک می کند. با سرویس سالانه لپ تاپ، عمر قطعات مهم لپ تاپ خود مانند CPU را تا چندین سال افزایش دهید. اگر به صورت منظم لپ تاپ خود را سرویس کنید، در صورت استفاده صحیح از لپ تاپ، عمر قطعات شما تا چند سال افزایش پیدا می کند و نیاز به صرف هزینه های گوناگون برای تعویض قطعات و همچنین خرید لپ تاپ جدید از بین می رود. برای مثال باید گفت که هزینه خرید تنها یک CPU جدید برای لپ تاپ، از هزینه چند سال سرویس مداوم لپ تاپ کمتر است. پس بهتر است به جای رها کردن لپ تاپ به حال خود، آن را هر چند وقت یکبار سرویس کرد تا با هزینه بسیار کمتر، عمر قطعات داخلی لپ تاپ از جمله CPU را افزایش داد.

پس در حقیقت سرویس سالانه لپ تاپ، یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی برای کاهش هزینه های ناشی از خرابی قطعات در بلندمدت است.

بهترین جا برای سرویس سالانه لپ تاپ کجاست؟

حال که با اهمیت سرویس سالانه لپ تاپ آشنا شدید، بهتر است شما را با یکی از معتبرترین مراکز انجام سرویس سالانه لپ تاپ آشنا کنیم. واحد فنی آسارایان با کادر متخصص و به روز خود، کلیه خدمات مربوط به سرویس لپ تاپ را به شما ارائه می دهد. با سپردن لپ تاپ خود به واحد فنی متخصص آسارایان، از کلیه خدمات سرویس لپ تاپ بهره مند شوید و خود را از شر هزینه های زیاد تعمیر و تعویض قطعات لپ تاپ رهایی ببخشید.

 

سرویس سالانه لپ تاپ

 

چرا باید سرویس سالانه لپ تاپ را به مراکز معتبر و متخصص سپرد؟

به طور کلی بیشتر تجهیزات دیجیتال از جمله لپ تاپ ها، وسایلی گران قیمت هستند و لازم است برای بسیاری از امور مانند تعمیر و سرویس، به دست متخصصان و کارشناسان سپرده شود. بسیاری از افراد سعی می کنند خود برای تمیز کردن لپ تاپ اقدام کنند و با بازکردن پشت لپ تاپ، اقدام به تمیز کردن آن به صورت غیر اصولی می کنند. همچنین گاهی کاربران لپ تاپ های خود را برای سرویس به افراد غیر متخصص می سپارند. باید گفت که انجام سرویس لپ تاپ توسط هر فرد غیرمتخصص، می توان صدمات زیادی به لپ تاپ شما وارد کند و نه تنها هزینه های شما را کاهش ندهد، بلکه هزینه ناشی از تعمیر قطعات خراب شده در حین سرویس توسط فرد غیرمتخصص را نیز متحمل شوید. پس برای اطمینان بیشتر و حفظ سلامت دستگاه خود؛ آن را به مراکز معتبر بسپارید.

واحد فنی آسارایان با دارا بودن بهترین و دقیق ترین تجهیزات تعمیر و سرویس لپ تاپ در کنار کادر متخصص، لپ تاپ های شما را با هزینه مناسب و تضمین سلامت سرویس می کند. با سپردن سرویس سالانه لپ تاپ به واحد فنی آسارایان، در هزینه های آینده خود صرفه جویی کنید و عمر لپ تاپ خود را تا چند سال افزایش دهید.

در پی توضیحاتی که در زمینه سرویس سالیانه لپ تاپ در این مقاله داده شد اگر سوال یا ابهامی برای شما عزیزان پیش آمد ما را در جریان بگذارید.