10 روش کاربردی برای حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری

آسارایان 1400/05/17 بدون نظر

اطلاعات در فلش مموری ذخیره شده و نشان داده نمی شود؟ با مشکل خالی نشان دادن فلش مموری مواجه هستید؟ اگر می خواهید بدانید که چگونه اطلاعات خود را ریکاوری کنید، لطفا راه حل هایی که در ادامه تیم تولید محتوای فروشگاه تخصصی کامپیوتر آسارایان پیشنهاد می دهد را دنبال کنید.

اطلاعات فلش قابل رویت نیست


شما به عنوان یک کاربر ممکن است هنگام باز کردن This PC و باز کردن فلش مموری فایل های خود را مشاهده کنید و با یک پوشه خالی مواجه شوید. چیزی که آزار دهنده است شما می دانید که اطلاعات روی فلش مموری وجود دارد با این حال ویندوز اجازه دسترسی به اطلاعات را نمی دهد. به غیر از فلش مموری شما ممکن است این مشکل را برای کارت حافظه، هارد اکسترنال، گوشی همراه، و سایر دستگاه های USB خود مشاهده کنید. علت مشکل خالی نشان دادن فلش مموری چیست؟ در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات فلش مموری

دلیل خالی نشان دادن فلش مموری پر در کامپیوتر چیست؟


در فلش مموری خود اطلاعاتی ذخیره کرده اید اما به شما نمایش داده نمی شود. در چنین شرایطی شما نمی توانید به داده های خود دسترسی پیدا کنید این در حالی است که فضای استفاده شده شده و فضای استفاده نشده به درستی نشان داده می شود. یکی از علت های خالی نشان دادن فلش مموری؛ ویروسی شدن است. برخی از ویروس های ناشناخته نه تنها فایل های شما را آلوده می کنند بلکه آنها را مخفی می کنند. علاوه بر ویروسی شدن دلایل دیگری هم وجود دارد که منجر به عدم نمایش اطلاعات در فلش مموری می شود:

  •         فایل ها و پوشه ها در فلش مموری مخفی شده اند.
  •         داده ها به طور تصادفی حذف شده اند.
  •         سیستم فایل توسط سیستم عامل شناخته نمی شود.

اگر فلش مموری دارید که اطلاعات آن نمایش داده نمی شود و در تلاشید تا ریکاوری اطلاعات فلش مموری را انجام دهید جای درستی آمده اید. در ادامه ما به شما نحوه بازیابی اطلاعات از فلش مموری را یاد خواهیم داد. با استفاده از این روش های ساده می توانید مشکل خالی نشان دادن فلش مموری را حل کنید. شما حتی می توانید از این روش ها برای هارد درایو های اکسترنال؛ کارت های حافظه SD و سایر دستگاه های اکسترنال USB استفاده کنید.

روش هایی برای حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری


بسته به علت؛ راه حل خالی نشان دادن فلش مموری متفاوت خواهد بود. اگر هنوز علت خاصی را شناسایی نکرده اید می توانید راه حل های موثر زیر را استفاده کنید.

#1 فلش مموری را جدا و مجددا وصل کنید


اگر هنگام وصل کردن فلش مموری به سیستم اطلاعاتی را مشاهده نمی کنید می توانید آن را جدا و دوباره وصل کنید تا ببینید که آیا مشکل خالی نشان دادن فلش مموری ناشی از اتصال نامناسب نیست.

 

#2 خالی نشان دادن فلش پر در ویندوز با استفاده از Windows Explorer


اگر داده های موجود در فلش مموری توسط ویریوس پنهان شده می توانید با استفاده از Windows Explorer آنها را از حالت نامرئی بودن خارج کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.      فلش مموری را به سیستم وصل کنید.
  2.      File Explorer را باز کنید و به مسیر "Tools" > "Folder" Options بروید؛ سربرگ View را انتخاب کنید، گزینه Show hidden files, folders, and drives را انتخاب کنید؛ در نهایت روی Apply کلیک کنید. با این کار مطمئن می شوید که فایل ها و پوشه های در حالت Hidden نیستند.
خالی نشان دادن فلش پر در ویندوز

#3 حل مشکل مخفی شدن فایل های فلش مموری با CMD


Command Prompt ابزاری مناسب برای کاربران حرفه است. اگر با مشکل مخفی شدن اطلاعات فلش مموری مواجه شده اید کافیست از این ابزار برای حل مشکل خود استفاده کنید. چطور؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.      روی منوی Start کلیک کنید و CMD را تایپ کنید و از نتایج Command Prompt را انتخاب کنید.
  2.      برای نمایش اطلاعات فلش مموری دستور attrib -h -r -s K:*.* /s /d را تایپ و اینتر کنید. توجه کنید که به جای K باید کاراکتر فلش مموری خود را وارد کنید.
مخفی شدن فایل های فلش مموری

#4   اطلاعات فلش قابل رویت نیست؟ برنامه EaseUS CleanGenius را دانلود کنید


همانطور که اشاره شد؛ اجرای ابزار CMD برای افراد حرفه ای مناسب است، چون با وارد کردن دستورات اشتباه ممکن است بیشتر به اطلاعات خود آسیب وارد کنید. بنابراین توصیه می شود که افراد آماتور از برنامه هایی مانند EaseUS CleanGenius استفاده کنند. این ابزار به کاربران امکان می دهد تا خطاهای سیستم فایل را بررسی کنید؛ محافظت از نوشتن را فعال یا غیر فعال کنند و به جای تایپ دستورات پیچیده با کلیک کردن کارهای خود را انجام دهند. برای استفاده از این برنامه برای نمایش اطلاعات فلش مموری مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.      برنامه EaseUS CleanGenius را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.
  2.      برنامه EaseUS CleanGenius را اجرا کنید و از سمت چپ Optimization را انتخاب کنید. بعد از سمت راست File Showing را انتخاب کنید.
  3.      فلش مموری یا هارد اکسترنال خود را انتخاب کنید و Execute را کلیک کنید.
  4.      بعد از تمام شدن عملیات، روی دکمه View کلیک کنید تا فایل های مخفی بررسی شوند.
  5.      حالا تمام اطلاعات مخفی شده در فلش مموری یا سایر دستگاه های USB نمایش داده می شوند. اگر پوشه ای بدون نام را مشاهده کردید؛ نام آن را تغییر دهید تا داده های آن بازیابی شود.

توجه: شما می توانید نرم افزار آنتی ویروس را روی سیستم خود اجرا کنید و ویروس ها را از بین ببرید. اما این روش همیشه کمک نمی کند و حتی ممکن است فایل ها و پوشه هایی که آلوده شده اند را پاک کند.

#5 حل مشکل پریدن اطلاعات فلش با نرم افزار EaseUS USB Recovery


اگر مراحل بالا برای شما مفید نبوده، سعی کنید داده های خود را با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات EaseUS Data Recovery Wizard ریکاوری کنید:

  1.      فلش مموری را به سیستم خود متصل کنید.
  2.      برنامه EaseUS Data Recovery Wizard را اجرا کنید و روی دکمه Scan کلیک کنید.
  3.      این برنامه اسکن عمیق و سریعی را انجام می دهد. با استفاده از Deep Scan تمام فایل فایل های از دست رفته پیدا می شوند. بعد از اسکن کامل فلش مموری توسط برنامه؛ تمام اطلاعات پاک شده در نتایج اسکن نمایش داده می شود. برای فیلتر کردن و دسترسی سریع به یک فایل خاص می توانید از تابع Filter استفاده کنید.
  4.      برای بررسی فایل می توانید آن را دابل کلیک کنید. بعد از دیدن پیش نمایش فایل، روی دکمه Recover کلیک کنید تا فایل های انتخاب شده در مکانی امن روی سیستم یا هارد اکسترنال شما ذخیره شود.

#6 مخفی شدن اطلاعات فلش در ویندوز 10، 8 و 7


با خالی نشان دادن فلش مموری ، برخی از پیام های خطا را ممکن است مشاهده کنید. این نشان می دهد که در سیستم فایل فلش مموری مشکلی پیش آمده است. به همین دلیل سیستم از شما می خواهد که فلش مموری خود را فرمت کنید، برخی از خطاهای رایج به شرح زیر هستند:

  •         You need to format the disk before you can use it
  •         The disk is not formatted
  •         The volume does not contain a recognized file system

برای غلبه بر این مشکل که باعث عدم نمایش اطلاعات فلش مموری می شود؛ باید آن را با یک سیستم فایل شناخته شده توسط ویندوز فرمت کنید. از آنجا که با فرمت کردن، داده ها به طور کامل پاک می شوند؛ قبل از انجام هر مرحله ای؛ اطلاعات خود را ریکاوری کنید.

  1.      برنامه EaseUS Data Recovery را دانلود و اطلاعات را ریکاوری کنید.
  2.      Windows Explorer را باز کنید، روی فلش مموری خود کلیک راست کنید و Format را انتخاب کنید.
  3.      یک سیستم فایل سازگار با ویندوز مانند FAT32، NTFS یا exFAT را انتخاب کنید و دکمه Start را کلیک کنید.

#7 حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری با CHKDSK


به غیر از روش های توضیح داده شده در بالا می توانید از CHKDSK برای حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری استفاده کنید. معمولا از دستور CHKDSK برای بررسی و ریکاوری خطاهای دیسک فلش مموری که داده های شما را به درستی نشان نمی دهد استفاده می شود.

  1.      This PC را باز کنید و روی فلش مموری خود کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.
  2.      به سربرگ Tools بروید.
  3.      برای بررسی و اصلاح خطاهای فلش مموری خود؛ دکمه Check را کلیک کنید.
خالی نشان دادن فلش مموری

#8 آپدیت کردن درایور برای حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری


همانطور که همه ما می دانیم، درایورها عملکرد پایدار دستگاه ها را کنترل می کنند. این از این رو اگر درایور فلشش موری یا هارد شما به درستی نصب نشده باشد، به درستی کار نخواهند کرد. اگر درایور های USB منسوخ شده باشند تمام دستگاه های اکسترنالی که از طریق پورت های USB به کامپیوتر وصل می کنید نمی توانند به درستی کار کنند. برای آپدیت کردن درایورهای USB مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.      کلیدهای ویندوز و X را به صورت همزمان فشار دهید و بعد از منو، Device Manager را انتخاب کنید.
  2.      روی Disk drivers/Universal Serial Bus controllers کلیک کنید تا زیرمجموعه های آن را مشاهده کنید؛ حالا روی دستگاه ها کلیک راست کنید و Update driver را انتخاب کنید.
  3.      در نهایت Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید.
آپدیت کردن درایور فلش مموری

گاهی اوقات از طریق روش بالا ویندوز نمی تواند درایور را پیدا و نصب کند. در این صورت باید از طریق روش زیر درایورها را نصب کنید.

  1.      درایور مناسب را از وب سایت سازنده دستگاه پیدا کنید و آن را در سیستم خود دانلود کنید.
  2.      درایورهای قبلی را حذف کنید؛ بعد پوشه درایور جدید را باز کنید و روی فایل Setup دابل کلیک کنید تا نصب شود.

#9 حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری با عیب یابی سخت افزار


Troubleshoot یک ابزار داخلی ویندوز است که برای تشخیص و عیب یابی مشکلات رایج کامپیوتری استفاده می شود. این ابزار تغییرات سخت افزاری را شناسایی کرده و مشکلات مربوط به درایورها را برطرف می کند.

  1.      روی دکمه Start کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید.
  2.      به پایین صفحه اسکرول کنید و Update & Security را انتخاب کنید.
  3.      از سمت چپ Troubleshoot را انتخاب کنید.
  4.      Hardware and Devices و سپس Run the troubleshooter را انتخاب کنید.
حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری با عیب یابی سخت افزار

#10 حل مشکل خالی نشان فلش مموری با برنامه USB Hidden Folder Fix


اگر هیچ کدام از روش های بالا جوابگو نبود می توانید نرم افزار USB Hidden Folder Fix را روی سیستم خود اجرا کنید و فایل های مخفی شده فلش مموری را مشاهده کنید. این برنامه نیازی به نصب ندارد چون پرتابل است.

اگر مشکل خالی نشان دادن فلش مموری شما حل نشده است به احتمال زیاد فلش مموری شما مشکل پیدا کرده است و شما باید برای خرید فلش مموری جدید اقدام کنید. در این صورت می توانید از فلش مموری های متنوع فروشگاه آسارایان بازدید کنید و گزینه مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول در مورد خالی نشان دادن فلش مموری


چگونه می توانم اطلاعات فلش مموری را ریکاوری کنم؟


شما می توانید داده های فلش مموری خود را به خاطر حذف شدن، فرمت بندی یا سایر مشکلات عملکردی از دست بدهید. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید فایل های حذف شده / فرمت شده را با استفاده از نرم افزار ریکاوری اطلاعات EaseUS Data Recovery Wizard بازیابی کنید. علاوه بر این در صورت مخفی شدن فایل ها و پوشه ها می توانید با استفاده از CMD (که در بالا توضیح دادیم) به اطلاعات خود دست پیدا کنید.

چگونه می توانم اطلاعات فلش مموری خود را مشاهده کنم؟


به دلایل مختلفی؛ فایل ها می توانند در فلش مموری مخفی شوند. برای نمایش یا بازیابی فایل های پنهان شده در فلش مموری، هارددیسک، کارت های حافظه و غیره می توانید از روش های مختلف مانند Control Panel ، CMD و EaseUS استفاده کنید.

دلیل خالی نشان دادن فلش مموری پر در کامپیوتر چیست؟


بسیاری از کاربران می گویند که فایل هایی که در فلش مموری کپی کرده اند را به طور ناگهانی از دست می دهند. ممکن است تعجب کنید که چگونه فلش مموری پر خالی نشان داده می شود. از رایج ترین علت های خالی نشان دادن فلش مموری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         ویروسی شدن فلش مموری
  •         پنهان شدن فایل ها و پوشه ها توسط تنظیمات File Explorer
  •         انتقال ناقص یا کپی برداری ناموفق از فایل ها در فلش مموری

با اولین خرید از فروشگاه تخصصی کامپیوتر آسارایان یک پک آنتی ویروس برای 2 سیستم و 2 دستگاه گوشی همراه هدیه دریافت کنید.


منبع: easeus partitionwizard