داک استیشن چیست و چرا خرید DockStation توصیه می شود؟

آسارایان 1400/06/21 بدون نظر

لپ تاپ‌ها روز به روز باریک‌تر و لاغرتر می‌شوند و این چیز خوبی است. این بدان معناست که آنها قابل حمل تر هستند اما یک مشکل در مورد این ترند وجود دارد و آن این است که این دستگاه‌ها پورت‌ها و اتصالات خود را از دست می‌دهند. خوشبختانه راهی برای حل این مشکل وجود دارد و آن هم استفاده از داک استیشن است. اگر از خودتان سوال می‌کنید که چرا باید برای خرید داک استیشن اقدام کنید کافیست ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.


داک استیشن یک پورت را تبدیل به چند پورت می‌کند


این روزها لپ تاپ‌ها بیشتر از پورت‌های USB-C پشتیبانی می‌کنند و این بدان معناست که دستگاه‌های جانبی شما همه از یک نوع اتصال استفاده می‌کنند. با این حال اگر شما تعداد زیادی دستگاه دارید که از انواع مختلف کانکتورها استفاده می‌کنند؛ یک داک استیشن USB-C خوب می‌تواند به شما کمک کند تا بسیاری از لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ خود را به پورت USB-C خود وصل کنید. این دستگاه‌ها می‌توانند شامل خروجی‌های ویدیویی مانند HDMI؛ اسلات کارت SD؛ پورت‌های اترنت و موارد دیگر باشند. اکثر لپ تاپ‌های مدرن این پورت‌ها را ندارند اما یک هاب می‌تواند آنها را به دستگاه شما اضافه کند.

دیاگرام گرافیکی داک استیشن

DocStation راحتی بیشتری را برای شما فراهم می‌آورد


اگر لپ تاپ دارید؛ به احتمال زیاد آن را به طور منظم از خانه بیرون می‌برید. برای مسافرت، برای کار یا هر چیز دیگری شما به لپ تاپ نیاز دارید. یک داک استیشن به شما اطمینان می‌دهد که مجبور نیستید هر زمان که به خانه یا محل کار خود می‌روید همه دستگاه‌های خود را به برق متصل کنید. این خبر خوبی برای افرادی است که تعدادی تجهیزات جانبی مختلف را وصل کرده اند. به عنوان مثال شما می‌توانید چند مانیتور؛ صفحه کلید و ماوس و یک هارد اکسترنال و موارد دیگر را داشته باشید و یا یک داک استیشن می‌توانید همه آنها را به سادگی به یک کانکتور USB-C متصل کنید.


با داک استیشن می‌توانید از مانیتورهای بیشتری استفاده کنید


صحبت از استفاده از چند مانیتور شد؛ این به تنها می‌تواند خرید داک استیشن را توجیه کند. صفحه نمایش لپ تاپ اغلب با کیفیت بالا است اما به طور معمول نسبتاً کوچک است. اضافه کردن یک یا دو مانیتور اکسترنال به تنظیمات شما می‌تواند بهره وری را به طور جدی افزایش دهد و به شما این امکان را می‌دهد که هر آنچه که لازم دارید را در یک نگاه مشاهده کنید. دیگر هرگز نیازی به راه اندازی ده ها سیستم دسکتاپ مجازی نخواهید داشت.

مزایای زیادی برای استفاده از چند صفحه نمایش وجود دارد که مهم‌ترین آنها اجرای ساده‌تر بازی‌ها می‌باشد. هنگام بازی؛ ممکن است بخواهید یک صفحه نمایش بزرگ‌تر از عملکرد لپ تاپ خود را استفاده کنید و تجربه ای همه جانبه ایجاد کنید. همین امر در مورد کسانی که دارای لپ تاپ قدرتمندی مانند مک بوک پرو هستند هم صادق است (مخصوصاً اگر می‌خواهید از آن برای ایجاد رسانه یا بهره وری استفاده کنید). به طور خلاصه، لپ تاپ‌های مدرن قدرت زیادی دارند و استفاده از داک استیشن به شما کمک می‌کند تا از مزیت کامل آن بهره مند شوید. این یکی از دلایل اصلی خرید داک استیشن USB-C است.


می‌تواند به شما دسترسی به دستگاه‌های جدید را بدهد


اگر یک لپ تاپ نسبتاً مدرن دارید؛ ممکن است برای دسترسی به لوازم جانبی مورد نظر خورد نیاز به خرید داک استیشن داشته باشید. اگر لپ تاپ شما فقط USB-C یا Thunderbolt 3 دارد برای استفاده از موس‌های گیمینگ؛ صفحه کلید؛ مانیتورهای متصل به HDMI و غیره به خرید داک استیشن نیاز دارید.


نیاز به سیستم دیگر را از بین می‌برد


یکی از دلایل رایج برای خرید سیستم دسکتاپ به جای لپ تاپ، پورت‌های متنوع می‌باشد. شما می‌توانید از طریق خرید داک استیشن در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. این بدان خاطر است که نیازی به خرید سیستم دوم ندارید فقط می‌توانید از لپ تاپ خود برای برآورده کردن تمام نیازهای دسکتاپ خود استفاده کنید. با یک داک استیشن؛ به سادگی یک لپ تاپ نسبتاً قدرتمند تهیه کنید تا تمام نیازهای محاسباتی قابل حمل و دسکتاپ شما را برآورده کند.


خرید داک استیشن


اگر با مطالعه مطالب بالا توجیه شده اید که برای خرید داک استیشن اقدام کنید و نمی‌دانید که چه گزینه ای را انتخاب کنید؛ ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید ما 3 پیشنهاد جذاب برای شما داریم.


داک استیشن Thunderbolt ™ 3 آتن مدل UH7230


با پهنای باند خارق العاده تاندربولت 3 (حداکثر 40 گیگابیت در ثانیه) انتقال فیلم‌های 4K کمتر از 30 ثانیه زمان می‌برد. این بدان معناست که می‌توانید فایل‌ها را سریع‌تر انتقال دهید و کمتر منتظر بمانید. از ویژگی‌های جالب این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از یک کابل تاندربولت 3 می‌توانید حداکثر 8 دستگاه را به لپ تاپ متصل کنید.
  • پشتیبانی از پروتکل تاندربولت 3 (40 گیگابیت در ثانیه) و USB 3.1 Gen2 (10 گیگابیت در ثانیه) از طریق یک کابل Thunderbolt 3
  • تحویل قدرت 85 وات برای شارژ لپ تاپ‌های دارای پورت تاندربولت 3 یا مک بوک پرو
  • پشتیبانی از مشخصات قدرت 20V/4.25A, 15V/3A, 9V/3A , 5V/3A برای توان خروجی
  • پشتیبانی از وضوح 5K در یک صفحه نمایش تاندربولت 3 یا رزولوشن dual 4K در یک صفحه نمایش DisplayPort
داک استیشن میز شما را خلوت می کند

داک استیشن USB-C آتن مدا UH3234


داک استیشن USB-C آتن مدل UH3234 یک محصول چند منظوره است. این دستگاه با اتصالات HDMI، DisplayPort، VGA، USB3.1 Gen1 ، SD/MMC/MicroSD ، اترنت و اتصالات صوتی همراه است و از طریق یک کابل به شما اجازه می‌دهد حداکثر 10 دستگاه را متصل کنید. این محصول از طراحی ارگونومی با بدنه آلومینیومی استفاده می‌کند و با ابعاد جمع و جوری که دارد صرفه جویی در فضا و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • حداکثر 10 دستگاه را از طریق یک کابل USB-C متصل کنید.
  • پشتیبانی از وضوح 4K در صفحه نمایش HDMI یا DisplayPort، و Dual 1080p در مانیتور DisplayPort و HDMI یا VGA
  • 1 پورت USB 3.1 Gen 1 Type A از قدرت شارژ باتری نسخه 1.2 برای دستگاه‌های مجهز به شارژ سریع استفاده می‌کند.
همه پورت های دستگاه های شما با داک استیشن تجمیع می شود

داک استیشن USB-C مدل US3310


امروزه یک گوشی هوشمند مانند یک کامپیوتر عمل می‌کند. از گوشی همراه خود برای کار، تماشای فیلم و باری استفاده کنید. بعد از بازگشت به دفتر یا خانه می‌توانید گوشی خود را به US3310 متصل کنید تا یک ایستگاه کاری را در حالت Samsung DeX ایجاد کنید.

  • به یک لپ تاپ USB-C و یک گوشی هوشمند اندروید اجازه می‌دهد تا یک مانیتور HDMI و لوازم جانبی USB متصل را به اشتراک بگذارید.
  • USB Power Delivery 3.0 برای شارژ لپ تاپ تا 85 وات ارائه می‌دهد (آداپتور USB-C اضافی مورد نیاز است)
  • پشتیبانی از وضوح 4K (3840x2160 @30Hz)
  • Video DynaSync به مانیتورها و کامپیوترهای EDID و HDCP اجازه می‌دهد تا بدون نقص کار کنند و سوئیچ سریع و بلادرنگ را فراهم می‌آورد.
داک استیشن محصولات برند تجاری آتن از نوع با کیفیت و درجه یک بازار کامپیوتر می باشد

انتقال قدرت 85 وات USB-C 3.0؛ گوشی و لپ تاپ شما را به طور همزمان شارژ می‌کند و همچنین قدرت کافی را برای دستگاه‌هایی مانند هارد اکسترنال یا دستگاه‌های بازی فراهم می‌آورد. شما می‌توانید از صفحه کلید و موس مورد علاقه خود برای کار و بازی استفاده کنید.


با اولین خرید از فروشگاه تخصصی کامپیوتر آسارایان یک پک آنتی ویروس برای 2 سیستم و 2 دستگاه گوشی همراه هدیه دریافت کنید.


 منابع: cablematters، aten، aten و aten