راهنمای خرید کابل HDMI

آسارایان 1398/07/08 بدون نظر

کابل HDMI چیست؟


HDMI مخفف High-Definition Multimedia Interface است و یک نوع رابط صوتی / تصویری اختصاصی است که برای انتقال موثر داده های ویدویی فشرده نشده و صدای دیجیتال فشرده یا فشرده نشده از دستگاه منبع HDMI به طیف وسیعی از سیستم ها (از طریق یک کانال داده اختصاصی) استفاده می شود. اکثر سیستم های مدرن فقط امکان اتصال از طریق کابل های HDMI را دارند.

اجزای کابل اچ دی ام ای بسیار ساده هستند؛ کابل از یک طرف به یک کانکتور HDMI متصل می شود و از طرف دیگر به کانکتور دوم (از هر نوع دیگر) وصل می شود.

با توسعه HDMI امکان انتقال صدا و تصویر HD برای بهینه سازی تجربه سرگرمی فراهم شد. طیف گسترده ای از کابل های HDMI برای انتخاب وجود دارند که فقط جدیدترین مدل ها از تلویزیون 4K و HDR پشتیبانی می کنند.


کابل های HDMI

کابل HDMI برای چه کاری استفاده می شود؟


کابل HDMI برای اتصال و انتقال صدا و تصویر به انواع تجهیزات HD از جمله پلیرهای Blu-Ray، ضبط کننده فیلم شخصی (PVR) و تلویزیون استفاده می شود. در دفاتر و محیط های تجاری هم از کابل های HDMI برای مانیتورها و تجهیزات کامپیوتری استفاده می شود. این محصول اتصال کابلی ارجح برای سیستم های سرگرمی خانگی است و امکان اتصال دستگاه هایی مانند کنسول های بازی ستاپ باکس به تلویزیون را فراهم می آورد.


نحوه استفاده از کابل HDMI


استفاده از کابل HDMI ساده و سر راست است. اگر دستگاهی که می خواهید متصل کنید دارای پورت HDMI است شما به راحتی می توانید از کابل HDMI استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک سر کابل را به پورت مربوطه دستگاه وصل کنید و سر دیگر آن را به دستگاه دیگر یا آداپتور وصل کنید.


خرید کابل HDMI


گرچه انوع و مشخصات مختلفی برای این نوع کابل ها وجود دارد اما خرید کابل های HDMI نباید پیچیده و سردرگم کننده باشد. در ادامه برخی از سوالات متداول و ملاحظاتی که باید هنگام خرید کابل HDMI در نظر داشته باشید آورده شده است.


برای خرید کدام کابل HDMI اقدام کنم؟


به عنوان خریدار کابل HDMI ؛ ممکن است با انواع کابل HDMI آشنایی نداشته باشید. در این صورت پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا گزینه ها را محدود کنید:

  •         طول کابل چقدر است؟
  •         آیا برند یا تولیدکننده خاصی در ذهن دارید؟
  •         چه نوع یا انواع کانکتور اتصال را نیاز دارید؟
  •         آیا به اتصالات نر نیاز دارید یا ماده؟
  •         چه رزولوشنی را می خواهید؟
  •         به کدام نسخه HDMI نیاز دارید؟
  •         آیا رنگ خاصی از کابل را در ذهن دارید؟

بهترین کابل HDMI کدام است؟


بهترین کابل HDMI تا حد زیادی به نیازهای خاص شما و پاسخ به سوالات بالا بستگی دارد. در مورد اینکه بهترین کابل HDMI کدام است پاسخ های متفاوتی وجود دارد. در ادامه چند نکته برای خرید بهترین کابل های HDMI برای کاربردهای خاص آورده شده است:

بهترین کابل HDMI تلویزیون– اگر می خواهید دستگاه های دیگری مانند ساندبار یا گیرنده های AV را به تلویزیون وصل کنید باید کابل HDMI ARC  را در نظر بگیرید.

روش دیگر، استفاده از کابل MHL از طریق پورت HDMI است که تلویزیون شما را قادر می سازد تا دستگاه هایی مانند تبلت و گوشی های هوشمند را به تلویزیون وصل کنید. در نهایت برای برنامه های داخلی ممکن است بخواهید CEC (مخفف Consumer Electronics Control) را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد چندین دستگاه با قابلیت CEC را به صورت یکپارچه تری متصل و کنترل کنید.

بهترین کابل 8K HDMI– با ارائه استاندارد نسل بعدی کابل های HDMI ما پیکسل های زیاد را دریافت می کنیم.

HDMI 2.1 که با دستگاه های فعلی HDMI سازگاری دارد فیلم های 8K با HDR و نرخ تازه سازی 60 هرتز یا فیلم های 4K با نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. برای مقایسه بهتر؛ فورکی 3840x2160 پیکسل یا 8.3 میلیون پیکسل را ارائه می دهد در حالی که 8K وضوح 7680x4320 پیکسل یا 33 میلیون پیکسل را ارائه می دهد. همانطور که انجمن HDMI اعلان کرده است این ظرفیت جدید امکان نمایش همه جانبه جزئیات را فراهم می آورد.

اما شاید جالب ترین قسمت در مشخصات جدید HDMI چیزی به نام Game Mode VRR باشد که برای گیمرها کاربرد دارد. حالت بازی VRR از نرخ تازه سازی متغییر پشتیبانی می کند و به پردازنده گرافیکی اجازه می دهد تا در لحظه ارائه، تصویر را روی صفحه نمایش دهد.

بهترین کابل HDMI برای 4K– کابل های HDMI 2..0 و HDMI 2.1 برای کاربردهای 4K و فوق العاده با کیفیت بالا ضروری هستند.

کابل هایی که از این نسخه استفاده می کنند از وضح بالاتر؛ فریم بیشتر در ثانیه و HDR و رنگ های بهتر بهره مند می شوند.


کابل HDMI را از کجا بخرم؟


شما می توانید برای خرید کابل های HDMI به صورت حضوری به فروشگاه ها مراجعه کنید و یا اینکه به صورت آنلاین از فروشگاه های تخصصی در رابطه با انواع کابل های ارتباطی کامپیوتر مانند فروشگاه کامپیوتر و مبدل | کابل آسارایان خرید خود را با اطمینان انجام دهید.


تفاوت در کابل های HDMI


آیا همه کابل های HDMI شبیه به هم هستند؟ پاسخ صریح خیر است, استانداردها و مشخصات HDMI مختلفی وجود دارد. برخی از تولیدکنندگان کابل برای شناسایی ساده روی محصولات خود شماره مدل و برچسب هایی را ایجاد می کنند و هر نسخه را از دیگری متمایز می کنند.

همچنین می توانید با بررسی وضوح های پشتیبانی شده و حالت های تازه سازی؛ به نسخه کابل پی ببرید. همچنین توجه داشته باشید که برخی از کابل های جدید با نسخه های قبلی سازگاری دارند و می توانند با کانکتورهای HDMI قدیمی استفاده شوند.


انواع کابل HDMI


کابل های HDMI به دلیل کیفیت صدا و تصویری که ارائه می دهند یک گزینه ارجح برای اتصال سیستم های سرگرمی دیجیتال مصرف کننده هستند. 4 نوع اصلی کابل HDMI وجود دارد (به استثنای آنهایی که برای اهداف خودرو طراحی شده اند) که شامل:

  •         کابل HDMI استاندارد
  •         کابل HDMI استاندارد با اترنت
  •         کابل HDMI سرعت بالا
  •         کابل HDMI سرعت بالا با اترنت

در طول سال های متمادی انواع مختلفی از کابل ها معرفی شده اند و نوع اتصال فیزیکی آنها ثابت مانده اند؛ گرچه کابل های اچ دی ام آی به روز شده اند اما باید توجه داشت که هر نوع با نسخه های قبلی سازگار است.

کابل HDMI ARC

HDMI ARC مخفف (High Definition Multimedia Interface Audio Return Channel (سیگنال های HDMI را از طریق یک اتصال واحد بین تلویزیون و هر دستگاه AV دارای ARC انتقال می دهد. این بدان معناست که می توان از یک ریموت کنترل برای همه دستگاه های متصل استفاده کرد. HDMI ARC در طیف کاملی از تلویزیون ها، ساندبارها و گیرنده ها پشتیبانی می شوند.

امروزه کانال بازگشت صوتی پیشرفته (eARC) هم در دسترس است که نسل بعدی فناوری ARC می باشد و کیفیت، سرعت و پهنای باند بالاتری را ارائه می دهد.

کابل HDMI CEC

HDMI CEC که معمولا به آن CEC هم گفته می شود روشی برای کنترل از راه دور دستگاه های متصل می باشد. باید توجه داشته باشید که این ویژگی معمولا در دستگاه های AV که تازه از جعبه خارج شده اند غیر فعال است. همچنین لازم به ذکر است که دستگاه های تولید شده توسط برندهای مختلف همیشه از اتصال CEC پشتیبانی نمی کنند.

کابل های MHL HDMI

کابل های MHL HDMI امکان اتصال بین انواع دستگاه های دیجیتال و نمایشگرها را فراهم می آورند. آنها از یک ورودی HDMI منحصر به فرد استفاده می کنند که با مجموعه ای از تلویزیون ها و گیرنده های A/V سازگار است و برای اتصال با دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند و تبلت طراحی شده اند. از مزایای این دسته از کابل ها می توان به جلوگیری از تاخیر و توانایی انتقال داده های کنترل اشاره کرد.

کابل HDMI 1.0

این دسته از کابل های HDMI در دسامبر سال 2002 معرفی شدند و ظرفیت اتصال سیگنال ویدیویی دیجیتال با یک سیگنال صوتی دو کاناله را از طریق یک کابل فراهم می آورد. این کابل HDMI فقط با 720p و 1080p سازگار است.

کابل HDMI 1.1

 کابل HDMI 1.1 که در ماه می 2004 معرفی شد علاوه بر حداکثر 7.1 کانال صوتی PCM؛ توانایی انتقال سیگنال هایDolby Digital ، DTS و DVD را دارد.

کابل HDMI 1.2

این نسخه از کابل های اچ دی ام ای در آگوست 2005 معرفی شد و ظرفیت انتقال سیگنال های صوتی SACD را در فرمت دیجیتال از پخش کننده های سازگار به گیرنده ها را ارائه می دهد.

کابل HDMI 1.3

این نسخه از کابل در ژوئن 2006 معرفی شد و از رنگ های عمیق و فضای رنگی xvYCC بیشتر پشتیبانی می کند. HDMI 1.3 خروجی های Dolby TrueHD و DTS-HD Master Audio را فراهم می آورد.

همچنین از پهنای باند بالا و افزایش سرعت انتقال، وضوح صفحه نمایش گسترده و lip-syncing (لب همگامی) پشتیبانی می کند. کابل HDMI 1.3 همچنین دارای یک مینی رابط مناسب برای انواع دستگاه های دیجیتال جمع و جور است.

کابل HDMI 1.4

این دسته از کابل ها در سال 2009 به بازار عرضه شدند و پشتیبانی کامل از کانال اترنت HDMI و کانال بازگشت صدا با اتصال دیجیتال پیشرفته و انتقال صدای موثر را ارائه می دهند. کابل های HDMI 1.4 همچنین امکان سازگاری با استاندارد Blu-ray Disc 3D و ثبت فیلم با وضوح 4K را فراهم می آورند.

کابل HDMI 1.4a

کابل HDMI 1.4a در سال 2010 به بازار وارد شد و دو فرمت محتوای برودکست سه بعدی را به همراه دارد.

کابل HDMI 2.0

این نوع کابل که HDMI UHD هم نامیده می شود در ستامبر 2013 به بازار عرضه شد. همه نسخه ها از 2.0 به بعد کابل های 4K HDMI هستند.

کابل HDMI 2.0a

این نسخه از کابل ها در آوریل 2015 به بازار عرضه شدند و پشتیبانی از ویدیوهای HDR همراه با متادیتا را به همراه دارند.

کابل HDMI 2.0b

این نوع کابل در مارس 2016 معرفی شد و در ابتدا از استاندارد HDR10 کابل های HDMI 2.0a پشتیبانی می کرد. با این حال در دسامبر 2016؛ پشتیبانی از انتقال ویدیوی HDR با متادیتای استاتیک گسترده را اضافه کرد.

از ویژگی های مهم کابل های HDMI 2.0 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         ظرفیت پهنای باند پیشرفته 18 گیگابایت در ثانیه
  •         پشتیبانی از فضای رنگ Rec.2020
  •         پشتیبانی از حداکثر 32 کانال صوتی
  •         استریم دو ویدیو برای چندین کاربر در یک صفحه

کابل HDMI 2.1

HDMI 2.1 در سال 2017 وارد بازار شد. این کابل از وضوح بالاتر و نرخ تازه سازی 4K 120 Hz و 8K 120Hz پشتیبانی می کند. از ویژگی های دیگر این نوع از کابل های HDMI می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         رنگ های پیشرفته– پشتیبانی از رنج گسترده رنگ های 10، 12 و 16 بیتی
  •         HDR گسترده– پشتیبانی از نسخه های HDR؛ HDR10، HLG و دالبی ویژن
  •         پشتیبانی از فناوری های صدا– از فناوری های صدای مبتنی بر شی از جمله Dolby Atmos و DTS:X  پشتیبانی می شود.
  •         بازی های پیشرفته– پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغییر و بهبود عملکرد گرافیک سه بعدی؛ گیم پلی روان و دقیق تر را فراهم می آورد.
  •         پهنای باند بالا– افزایش ظرفیت پهنای باند تا 48 گیگابیت در ثانیه

مقایسه کابل های HDMI با هم



نسخه HDMI

حداکثر سرعت داده

سرعت انتقال

نرخ فریم

تعداد کانال صوتی

فرمت های ویدیوی سازگار


HDMI 1.0

3.96 Gbit/s

4.95Gbit/s

30 هرتز

8 کانال صوتی

720p & 1080p


HDMI 1.1

3.96Gbit/s

4.95Gbit/s

30 هرتز

8 کانال صوتی

720p & 1080p


HDMI 1.2

3.96Gbit/s

4.95Gbit/s

30 هرتز

8 کانال صوتی

720p & 1080p


HDMI 1.3

8.16Gbit/s

10.2Gbit/s

30 هرتز

8 کانال صوتی

720p, 1080p & 3D video


HDMI 1.4

8.16Gbit/s

10.2Gbit/s

30 هرتز

8 کانال صوتی

720p, 1080p & 3D video, 4K


HDMI 2.0

14.4Gbit/s

18.0Gbit/s

60 هرتز

32 کانال صوتی

720p, 1080p, 3D video & 4K


HDMI 2.0a

14.4Gbit/s

18.0Gbit/s

60 هرتز

32 کانال صوتی

720p, 1080p, 3D video & 4K


HDMI 2.0b

14.4Gbit/s

18.0Gbit/s

60 هرتز

32 کانال صوتی

720p, 1080p, 3D video & 4K


HDMI 2.1

42.6Gbit/s

48.0Gbit/s

120 هرتز

32 کانال صوتی

720p, 1080p, 3D video, 4K & 8K


انواع کانکتور و اتصالات HDMI

اتصال کابل پایه تمام مواردی است که برای دستگاه های دارای پورت HDMI مور نیاز است. با این وجود، یک سری لوازم جانبی وجود دارد که می تواند برای شخصی سازی اتصال HDMI و برآورده کردن نیازهای ویژه تبدیل HDMI مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال، مبدل برای اتصال دستگاه های قابل حمل HDMI مجهز به پورت های کوچک مورد نیاز می باشد. همچنین معمولا برای اتصال دستگاه های الکتریکی قدیمی استفاده می شوند.

با مبدل مناسب؛ انواع اتصالات زیر می توانند به HDMI تبدیل شوند:

  •         DVI
  •         VGA
  •         DisplayPort
  •         Type-C
  •         USB 3.0
  •         AV

انواع مختلفی از اتصالات HDMI هم وجود دارد که در نسخه های نر و ماده موجود است و مناسب استفاده در محیط های مختلف می باشند. اکثر کابل ها از HDMI Type A استفاده می کنند که نسخه های جایگزین از محبوبیت کمتری برخوردار هستند. به عنوان مثال، سیستم ها و تلویزیون های سرگرمی خانگی دارای کابل های HDMI A هستند.

کانکتور اتصال HDMI رابط استاندارد برای اتصال تجهیزات صوتی و تصویری است. معمولا در دستگاه های دسجیتال مانند تلویزیون و پخش کننده های Blu-ray پورت های متنوعی وجود دارد که امکان اتصال انواع مختلف کابل HDMI را فراهم می آورد. هنگام اتصال دستگاه ها؛ اطمینان از اتصال محکم و کابل کشی HDMI ایمن مهم است. در ادامه انواع مختلف کانکتورهای HDMI نشان داده شده است.


انواع کانکتور hdmi

 

کانکتورهای HDMI استاندارد (Type A)

این نوع از کابل ها برای گسترده ترین اهداف ارتباط صوتی / تصویری دیجیتال استفاده می شوند. کانکتور نر دارای ابعاد داخلی 13.9x4.45 میلیمتر است؛ در حالی که کانکتور ماده دارای ابعاد داخلی 14x4.55 میلیمتر است. آداپتور Type A دارای 19 پین است که امکان انتقال 8K، 4K، ED TV، SD TV، UHD و HDTV را فراهم می آورد.

کانکتورهای HDMI دو لینکی (Type B)

این اتصالات همچنین امکان انتقال ویدیوی DVI-D با دو لینک را فراهم می آورند. با این حال، کانکتورهای HDMI Type B در حال حاضر در محصولا اصلی مصرفی استفاده نمی شوند چون توسعه HDMI 1.3 باعث افزایش سرعت کابل های تک لینکی شد.

کانکتورهای Mini HDMI (Type C)

کانکتور های Mini HDMI از ابعاد کوچکتر 10.42x2.42 میلیمتر برخوردار است و از کانکتور استاندارد Type A کوچکتر است. با این حال هنوز هم از پیکربندی 19 پین برخوردار است. این آداپتورهای mini HDMI معمولا برای اتصال دستگاه های قابل حمل مانند دوربین DSLR؛ دوربین فیلمبرداری و تبلت های بزرگ استفاده می شود. برای اتصال به کانکتور Type A می توانید از کابل Type A و Type C استفاده کنید.

کانکتورهای Micro HDMI (Type D)

کانکتورهای HDMI Type D کوچکترین اندازه را دارند و از کنکتورهای HDMI Type A و Type C کوچکتر هستند. آنها هنوز همان 19 پین را دارند، البته به دلیل محدودیت اندازه ای که دارند فرمت آنها کمی تغییر پیدا کرده است. ابعاد این کانکتورها 5.83x2.20 میلیمتر است که از نظر اندازه شبیه به کانکتور micro USB است و به طور قابل توجهی از HDMI Type A کوچکتر است.

سیستم های اتصال خودرو (Type E)

کانکتور HDMI Type E به طور خاص برای کاربردهای ماشین طراحی شده است و همزمان با نسخه HDMI 1.4 معرفی شد.

کانکتورها و تبدیل های DVI به HDMI

از این آداپتورها برای تبدیل DVI به خروجی HDMI استفاده می شود. آنها به طور ایده آل برای بازی های HD TV، سرگرمی های سینمای خانگی و غیره مناسب هستند. این کابل که با سیگنال های  DVI-Dو DVI-I سازگار هستند می تواند برای اتصال دستگاه های مجهز به DVI به HDTV یا مانیتورهای مجهز به HDMI استفاده شود. با این حال، لازم به ذکر است که هیچ انتقال سیگنال صوتی در DVI وجود ندارد.

اسپلیترهای HDMI

اسپلیترها برای کابل های HDMI راه حلی مناسب برای اتصال چندین دستگاه به یک منبع است. آنها یک منبع را گرفته و به چند دستگاه منتقل می کنند.

اسپلیترهای HDMI برای مورادی که دستگاه های دیجیتال در مکان های جداگانه قرار دارند و برای انتقال از طریق چندین کابل HDMI تکثیر سیگنال لازم است استفاده می شوند. همچنین سوئیچ های اسپلیتر با چندین ورودی و خروجی وجود دارد.

سایر لوازم جانبی موجود هم شامل توسعه دهنده کابل های HDMI و کانکتورهای اضافی کابل HDMI است.

اسپلیترهای 4K HDMI

این اسپلیترها برای انتقال موثر یک منبع ویدیویی دیجیتال با کیفیت بالا به چهار نمایشگر (به صورت همزمان) طراحی شده اند. می توانید از این اسپلیترها برای اتصال دستگاه هایی مانند دستگاه پخش DVD؛ ستاپ باکس ماهواره؛ نمایشگرهای HDMI و غیره استفاده کنید.


طول کابل HDMI از 30 سانتیمتر تا 50 متر


طول کابل HDMI متفاوت است و در هنگام پیدا کردن محصول ایده آل برای نیازهای شما؛ انعطاف پذیری بیشتری ایجاد می کند؛ با این حال طول های رایج عبارتند از:

  •         کابل 30 سانتیمتری HDMI
  •         کابل 70 سانتیمتری HDMI
  •         کابل 1 متری HDMI
  •         کابل 1.5 متری HDMI
  •         کابل 1.8 متری HDMI
  •         کابل 2 متری HDMI
  •         کابل 3 متری HDMI
  •         کابل 5 متری HDMI
  •         کابل 7 متری HDMI
  •         کابل 8 متری HDMI
  •         کابل 10 متری HDMI
  •         کابل 15 متری HDMI
  •         کابل 20 متری HDMI
  •         کابل 25 متری HDMI
  •         کابل 30 متری HDMI
  •         کابل 40 متری HDMI
  •         کابل 50 متری HDMI

به طور کلی، کابل های کوتاه تر برای فضاهای محدود و اتصال دستگاه هایی که نزدیک به هم قرار دارند ایده آل هستند. از طرف دیگر؛ طولانی ترین کابل های HDMI برای پوشش فضاهای وسیع (به عنوان مثال داخل دفاتر و محیط های تجاری) مناسب تر هستند.


سوالات متداول:


آیا کابل های HDMI صدا را حمل می کنند؟


گرچه کابل های HDMI در اصل برای انتقال تصویر طراحی شده بودند اما در طول زمان موارد اضافی برای مدیریت صدای استریو و صدای فراگیر چند کانانه به آن اضافه شد.

همانطور که اشاره شد آخرین نسخه از کابل های HDMI از ARC پشتیبانی می کنند و از فرمت های صوتی مانند Dolby Tru-HD و DTS-HD حمایت می کنند و برای اتصال به ساندبارها ایده آل هستند.


کابل HDMI پر سرعت به چه معناست؟


کابل های HDMI استاندارد با سرعت 75 مگاهرتز کار می کنند در حالی که کابل های با سرعت بالا با سرعت 340 مگاهرتز کار می کنند. این بالاترین سطح پهنای باند است که در حال حاضر از طریق کابل HDMI قابل انتقال است.


چگونه کابل HDMI مناسب را انتخاب کنم؟


مهمترین عوامل در انتخاب کابل HDMI عبارتند از:

  •         نوع اتصال
  •         ورژن کابل
  •         فریم ریت یا هرتز
  •         ARC
  •         وضوح تصویر
  •         فاصله بین دستگاه ها
  •         موراد خاص، مانند نصب کابل از طریق دیوار یا استفاده از آن در محیط های مرطوب یا دارای گرد و غبار
  •         مجاورت با کابل های برق به دلیل ایجاد نویز
  •         داشتن فریت، نویزگیر و محافظ

انواع کانکتورهای HDMI کدامند؟


سه نوع کانکتور HDMI وجود دارد که شامل استاندارد؛ میکرو و مینی است. تنها تفاوت واقعی بین این سه در اندازه است وگرنه هر سه نوع کانکتور به یک شکل کار می کنند.

  •         رابط های HDMI استاندارد معمولا در تلویزیون ها؛ مانیتورهای کامپیوتر؛ کنسول های بازی؛ سیستم  های دسکتاپ یافت می شوند.
  •         رابط های Mini HDMI را می توان در دستگاه هایی مانند دوربین فیلمبرداری؛ دوربین های DSLR، لپ تاپ و برخی از تبلت ها یافت.
  •         رابط های micro HDMI به طور مکرر در سیستم های دسکتاپ؛ دوربین های اکشن؛ برخی از گوشی های هوشمند؛ تبلت ها و دستگاه های پخش رسانه قابل حمل ظاهر می شوند.

کابل HDMI با اترنت چیست؟


HDMI با اترنت به دستگاهی که به شبکه اترنت متصل است اجازه می دهد تا اتصال را با سایر اجزا از طریق کابل HDMI مجهز به قابلیت اترنت به اشتراک بگذارد. این کابل ها می توانند داده ها را بین دستگاه های متصل حمل کنند. نصب ساده ای دارند چون به جای دو کابل شما از یک کابل استفاده خواهید کرد. شاید رایج ترین کاربرد برای این نوع کابل ها استفاده در کنسول بازی باشد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، در صورتی که موردی وجود دارد که از قلم افتاده است و یا اگر سوال یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش نظرات زیر آن را با ما در میان بگذارید.


منبع: UK.RS-online - Tripplite Theverge