چرا خرید پایه نگهدارنده مانیتور یا خرید بازوی نگهدارنده مانیتور پیشنهاد می‌شود؟

آسارایان 1401/01/27 بدون نظر

با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، استفاده از محصولات دیجیتالی نیز در حال افزایش است، از جمله این محصولات می‌توان به تلویزیون و کامپیوتر اشاره کرد. هر شخصی به طور میانگین 3 الی 4 ساعت از روز را پشت کامپیوتر یا تلویزیون می‌گذراند، این وسیله‌ها با توجه به فواید و تاثیرات مثبتی که در زندگی ایجاد کرده‌اند به همان اندازه می‌توانند خطرناک بوده و مشکلاتی برای سلامتی جسمی شما ایجاد کنند. از این رو لوازم جانبی کامپیوتربرای سهولت مصرف این محصولات طراحی و ساخته شده است تا استفاده از این کالاها را به فرآیندی بدون خطر و بدون مشکل تبدیل کند.

یکی از این لوازم‌ جانبی پرکاربرد پایه نگهدارنده مانیتور است، پایه مانیتور با توجه به نوع مانیتور شما می‌تواند متفاوت باشد؛ به عنوان مثال برای کامپیوترهای شخصی پایه رومیزی مانیتور بهترین گزینه بوده و برای تلویزیون‌های صفحه نازک پایه دیواری مانیتور و پایه مانیتور متحرک می‌تواند انتخاب‌های مناسبی باشد. اگر شما هم تصمیم به خرید نگهدارنده مانیتور دارید ولی در مورد آن اطلاعات زیادی ندارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.

پایه مانیتور چیست و چه کاربردی دارد؟

پایه مانیتور چیست؟

پایه مانیتور یا بازوی نگهدارنده مانیتور وسیله‌ای جانبی است که به استفاده صحیح از مانیتور کمک می‎کند، این وسیله به دلیل قابلیت‌هایی که دارد بسیار موردپسند کاربران قرار گرفته است در ادامه به برخی از کاربردهای بازوی نگهدارنده مانیتور اشاره می‌کنیم.

  • پایه نگهدارنده مانیتور وسیله‌ای ضروری برای هر کاربر کامپیوتر است، معمولا اداره‌هایی که به سلامت کارمندان و بازده کار شرکت خود اهمیت می‌دهند از این وسیله استفاده می‌کنند.
  • پایه مانیتور متحرک امکان تماشای فیلم به صورت سینما در خانه را فراهم می‌کند، به طوری که هریک از اعضای خانواده روی مبل یا صندلی دلخواه خود می‌نشینند و با توجه به زاویه دید خود، زاویه صفحه مانیتور تلویزیون را تنظیم می‌کنند. با کمک این وسیله شما می‌توانید از تماشای فیلم همراه خانواده خود لذت ببرید.
پایه مانیتور متحرک
  • بازوی نگهدارنده مانیتور یکی از محبوب‌ترین وسیله‌ها برای افراد گیمر شناخته شده است؛ گیمرها به کمک پایه رومیزی مانیتور، زاویه و ارتفاع صفحه نمایش خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند تا دقیقا در مقابل چشم آن‌ها قرار بگیرد. به کمک این وسیله گیم دوستان بیشتر می‌توانند در محیط بازی خود غرق شده و از آن لذت ببرند.
  • برنامه نویسان و طراحان تایم طولانی از روز را پشت سیستم می‌گذرانند، معمولا انعطاف پذیری مانیتور و امکان جابجایی زاویه و ارتفاع می‌تواند کمک کننده باشد تا آن‌ها بتوانند بازده بالایی داشته باشند. پایه مانیتور رومیزی به دلیل مزایایی که دارد این تایم طولانی را به تایم قابل تحمل‌تری تبدیل می‌کند و می‌تواند تا حد زیادی به آرامش و سلامت جسمانی این افراد نیز کمک کند.
  • پایه مانیتور رومیزی در فروشگاه‌ها نیز بسیار کاربرد دارد. صندوق‌داران برای اینکه مدت زمان زیادی از طول روز را پشت مانیتور هستند، ترجیح می‌دهند برخی از تایم‌های خود را به صورت ایستاده و بعضی زمان‌ها را به صورت نشسته پشت سیستم باشند و کار کنند. از این رو پایه رومیزی مانیتور که امکان تنظیم زاویه و ارتفاع را مهیا کرده است می‌تواند محصولی مفید و کاربردی باشد.

چرا نیاز به نگهدارنده مانیتور هنوز به خوبی در بازار ایران درک نشده است؟

جلوگیری از آسیب های جسمانی توسط پایه نگهدارنده مانیتور

بسیاری از ایرانیان از مشکلاتی مانند گردن درد و کمر درد رنج می‌برند، بخشی از این مشکلات به عدم آگاهی افراد بر می‌گردد. بسیاری از ایرانیان به نحوه نشستن خود و آسیبی که نوع نشستن پشت سیستم به بدن آن‌ها وارد می‌کند، توجه نمی‌کنند. در ادامه به برخی از مشکلات که توسط نگهدارنده مانیتور قابل حل است اشاره می‌شود.

  • گردن درد: یکی از شایع‌ترین مشکلات برای افرادی که بیشتر با کامپیوتر سرو کار دارند، گردن درد است. این درد به دلیل تنظیم نادرست صفحه مانیتور اتفاق می‌افتد؛ اما این مشکل با استفاده از پایه مانیتور رومیزی قابل حل است. زیرا شما می‌توانید با کمک پایه نگهدارنده مانیتور ارتفاع، عمق، زاویه صفحه نمایش خود را تنظیم کنید تا هیچ فشاری به ناحیه گردنتان وارد نشود و بتوانید برای مدت زمان بیشتری پشت سیستم باشید و کارهایتان را انجام دهید.
برطرف کردن مشکلات گردن درد، سرد درد، چشم درد با استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور
  • ایجاد آسیب چشمی: چشم‌ها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند و ممکن است ناخواسته باعث به وجودآمدن مشکلات مزمن در آن‌ها شوید. برای این منظور شما می‌توانید از نگهدارنده مانیتور استفاده کنید تا بتوانید فاصله و زاویه مناسب برای صفحه نمایش خود تنظیم کنید. بهترین حالت ممکن برای تماشای صفحه نمایش کامپیوتر رعایت فاصله چشم‌ها به اندازه یک بازو از مانیتور و کمی زاویه رو به بالا است.
  • کمر درد: به دلیل نشستن نادرست پشت سیستم، ممکن است خطرات جبران ناپذیری مانند ایجاد قوز و آسیب به ستون فقرات عایدتان شود. از این رو بهترین وسیله که می‌تواند به وضعیت سلامت شما کمک کند و آن را بهبود بخشد پایه مانیتور متحرک است که امکان تنظیم حالات مختلف را دارد.
  • پای نگهدارنده علاوه بر مشکلات جسمانی که برطرف می‌کند، می‌تواند سایر مشکلات مانند عدم تمرکز و خستگی مفرط را نیز کاهش دهد. پایه نگهدارنده مانیتور به دلیل داشتن امکان تنظیم ارتفاع و زاویه دید، می‌تواند مستقیما در مقابل چشمان شما قرار گرفته و از حواس پرتی و عدم تمرکز جلوگیری کند.

مزیت استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور و تلویزیون چیست؟

در بخش‌های قبل با پایه نگهدارنده مانیتور آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم به این بحث بپردازیم که استفاده از پایه مانیتور چه مزایایی می‌تواند برای شما داشته باشد؟

تجربه خوب

افرادی که از این وسیله کاربردی در انواع مدل‌ها مانند پایه مانیتور سقفی، رومیزی، دیواری استفاده می‌کنند، در بیشتر موارد مجذوب آن می‌شوند؛ زیرا به کمک پایه می‌توانند تجربه خوبی از فعالیتی که انجام می‌دهند کسب کنند. به عنوان مثال در هنگام تماشای تلویزیون به کمک پایه مانیتور سقفی یا دیواری می‌توانند صفحه تلویزیون را در بهترین زاویه دید خود قرار دهند و از تماشای فیلم لذت ببرند.

 همچنین گیمرها می‌توانند به کمک این وسیله عملکرد بهتری در بازی‌ها از خود نشان دهند و طعم یک پیروزی شیرین را بچشند؛ از این مزایا طراحان و برنامه نویسان نیز بهره می‌برند و کار خود را با آرامش و بدون خستگی و درد ادامه می‌دهند.

آسیب‌های جسمی کمتر

معمولا شرکت‌های کامپیوتری، طراحی ثابت برای محصولات خود دارند و به تفاوت ساختار بدنی افراد توجهی نمی‌کنند؛ این همان دلیلی است که باعث آسیب‌های جسمانی در کاربران می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات احتمالی که معمولا در طولانی مدت آشکار می‌شود، افراد از پایه نگهدارنده مانیتور استفاده می‌کنند. به کمک این وسیله امکان تغییر زاویه و ارتفاع وجود دارد و افراد می‌توانند با توجه به ساختار فیزیکی بدن خود ارتفاع و زاویه آن را تنظیم کنند تا فشار کمتری به نواحی گردن، شانه‌ها و کمر آن‌ها بیافتد.

خم شدن گردن و یا صعیف شدن چشم در اثر استفاده نادرست از میز کامپیوتر و مانیتور و جلوگیری از آن با استفاده از بازوی نگهدارنده مانیتور

زاویه قابل تنظیم

یکی از مزیت‌های اصلی پایه مانیتور متحرک، امکان تغییر زاویه آن است. زمانی را تصور کنید که ساعات طولانی پشت سیستم خود هستید و از یکجا نشستن کلافه شده‌اید اما به دلیل اینکه صفحه مانیتور وسیله‌ای ثابت است نمی‌توانید از جای خود بلند شوید، یا زمانی را در نظر بگیرید که مشغول تماشای فیلم سینمایی هستید و از نشستن روی مبل خسته شده‌اید اما نمی‌توانید حالت خود را تغییر دهید زیرا صفحه تلویزیون ثابت است. ویژگی تنظیم زاویه پایه مانیتور دیواری و پایه مانیتور رومیزی راه حل اساسی برای تمام مشکلات ذکر شده است.

قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه پایه نگهدارنده مانیتور

امکان استفاده از چند مانیتور در کنار هم

این کاربرد معمولا به درد کسانی می‌خورد که به صورت تخصصی با کامپیوتر کار می‌کنند؛ این افراد می‌توانند تحلیل‌گران بورس، گرافیست‌های با تجربه و گیمرهای حرفه‌ای باشند. این افراد برای انجام فعالیت‌های خود به چند مانیتور به طور همزمان احتیاج دارند، به دلیل کمبود فضا یا شلوغی بیش از حد میزکار قرار دادن مستقیم 2 یا 3 مانیتور روی میز کار درستی به نظر نمی‌رسد. از این رو پایه مانیتور که در اندازه و نوع‌های مختلف وجود دارد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای نگهداشتن چند مانیتور به صورت هم‌زمان باشد.

 همچنین در بیشتر شرکت‌ها و ادارات بزرگ از پایه نگهدارنده مانیتور در اتاق مانیتورینگ استفاده می‌کنند تا دید بهتر و جامعی داشته باشند.

استفاده همزمان چند مانیتور با استفاده از بازوی چندتایی مانیتور و مناسب برای طراحان و برنامه نویس ها و تحلیل گران بازار و دیتا

از کجا پایه نگهدارنده مانیتور و تلویزیون با تنوع بالا می‌توان تهیه کرد؟

اگر شما هم با‌مطالعه این مطالب علاقمند شدید که این وسیله کاربردی را به زندگی روزانه خود وارد کنید و یک پایه مانیتور برای خود تهیه کنید، بهتر است از مکانی امن و مطمئن محصول خود را خریداری و قیمت پایه نگهدارنده مناسب را از بین تنوع محصولات پیدا کنید. فروشگاه کامپیوتر آسایاران یکی از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه است. فروشگاه آسارایان فروشگاه اینترنتی است که فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرده است و در این مدت زمان 13 ساله توانسته به عنوان یکی از معتبرترین و خوش سابقه‌ترین فروشگاه‌های تجهیزات کامپیوتر و لوازم جانبی شناخته شود.

مزایای خرید از آسارایان می‌توان به ارسال سریع، هزینه ارسال رایگان و اهدای پک آنتی ویروس به عنوان هدیه اشاره کرد، ضمانت بازگشت 7 روزه یکی دیگر از مزایای خرید از آسارایان به شمار می‌آید. همچنین تنوع بالای محصولات این امکان رابرای شما مهیا می‌کند تا در میان برندهای متنوع، محصول موردنظر خود را بیابید. بنابراین با توجه به مزایای ذکر شده می‌توانید پایه مانیتور خود را  از میان برندهای متنوع ال سی دی آرم / LCDARM، تی وی جک / TVJack، یونیک / unique، ارگو / ergo، تی وی آرم / TVArm، باراد / barad انتخاب و خریداری کنید.