هدست هدفون هندزفری ایرفون کدامیک مناسب استفاده من می باشد؟

آسارایان 1399/04/09 بدون نظر

مقدمه:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، لوازم دیجیتالی مختلفی با کاربری های گوناگون به بازار عرضه شده است. وسایلی مانند هدست، هدفون، هندزفری، ایرفون و... از پرکاربردترین تجهیزات صوتی هستند که هر کدام برای کاربری خاصی طراحی شده اند. اما ویژگی های نزدیک به هم این تجهیزات سبب شده است که همواره این سوال بین کاربران وجود داشته باشد که چه تفاوتی بین هدست، هدفون، ایرفون و هندزفری وجود دارد؟ اگر می خواهید بدانید که " تفاوت هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون چیست؟ " با آسارایان همراه باشید.

تفاوت هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون :
هدفون (Headphone) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هدفون ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که از گوشی هایی بزرگ تر در مقایسه با سایر وسایل صوتی از جمله هدست ها برخوردار هستند و گوش های کاربران را به صورت کامل پوش می دهند و کاربران با استفاده از هدفون ها می توانند از صداهای مزاحم اطراف جدا شوند. هدفون ها معمولاً به صورتی ساخته شده اند که امکان گوش دادن به موسیقی با آن ها نیز وجود دارد.

هدفون ها معمولا به شکلی ساخته می شوند که دارای برخی از ویژگی های هدست ها و همچنین ایرفون ها نیز هستند. هدفون ها به شکلی ساخته شده اند که منبع صدا به صورتی مستقیم با گوش کاربر ارتباط دارد و صدای خروجی از بلندگوهای هدفون در فضای محیط پخش نمی شود و از تمرکز مناسبی برخوردار است. هدفون ها معمولاً از کیفیت پخش صدای مطلوبی برخوردار هستند و در دو نوع بی سیم و باسیم در بازار موجود هستند. هدفون های باسیم عموماً به واسطه جک 3.5 میلی متری و یا در برخی موارد جک 6.5 میلی متری امکان اتصال به کامپیوتر و یا منبع صوتی را دارا هستند. همچنین برخی از هدفون ها نیز دارای قابلیت اتصال به صورت بی سیم هستند. این نوع از هدفون ها با استفاده از فناوری بلوتوث می توانند به راحتی به دستگاه های پخش کننده متصل شوند. البته ممکن است هدفون های بی سیم در مقایسه با هدفون های باسیم دارای کیفیت پخش صدای کمتری برخوردار باشند اما برخی از کاربران اندکی کاهش کیفیت را در مقابل عیب بزرگ هدفون های با سیم یعنی گره خوردن سیم ترجیح می دهند. لازم به ذکر است که هدفون های بی سیم در مقایسه با هدفون های باسیم از قیمت نسبتاً بیشتری نیز برخوردار هستند. هدست های بی سیم نیز با برخورداری از بلوتوث امکان اتصال آنها به لوازمات صوتی و رایانه ها به راحتی فراهم است.

از دیگر ویژگی های هدفون ها می توان به میکروفون آن ها اشاره نمود. میکروفون هدفون ها به گونه ای طراحی شده است که دارای یک پایه متحرک هستند و در یک سمت از گوشی های هدفون قرار گرفته اند و کاربران به راحتی می توانند آن را بر اساس نیاز خود در جهت های بالا و پایین تنظیم نموده و یا به دهان خود نزدیک کرده و یا دور نمایند. برخی از هدفون ها نیز به صورتی طراحی شده اند که درون گوش کاربر قرار می گیرند و از امکان حذف نویز صدای موجود در محیط برخوردار هستند. این نوع از میکروفون ها از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند و همین امر سبب شده است تا امکان استفاده از این نوع هدفون ها در فضاهای شلوغ فراهم باشد. هدفون های نیز خود دارای دو نوع بوده که یک نوع از دو گوشی برخوردار است که به آن هدفون استاندارد نیز گفته می شود و مدل دیگر آن ها از یک گوشی برخوردار است که به آن هدفون مونو نیز گفته می شود. هدفون های مونو در جهت ثابت ماند از یک پایه حلقوی شکل برخوردار هستند که در پشت گوش کاربر قرار می گیرند و موجب ثابت ماندن هدفون می شوند. هدفون ها معمولاً در دو دسته بزرگ و کوچک نیز دسته بندی می شوند که به تفکیک به تشریح آنها نیز خواهیم پرداخت.

هدفون over ear: "هدفون های اطراف گوش" به صورتی طراحی و ساخته شده اند که که از گوشی هایی بزرگ برخوردار هستند و همین امر موجب می‎شود تا به راحتی تمام گوش کاربر را تحت پوشش قرار دهد. هنگامی که کاربر از این نوع هدفون ها استفاده می کند نمی تواند صداهای محیط اطراف را بشنود. همچنین این هدفون ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند دارای وزن سنگینی نیز هستند و همین امر موجب شده است تا در برخی موارد مورد استفاده قرار گیرند.

هدفون on ear: "هدفون های روی گوش" نیز به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که دارای اسپیکرهای کوچکی هستند و همین امر سبب می شود تا در مقایسه با اسپیکرهای بزرگ از وزن کمتری نیز برخوردار باشند. البته لازم به ذکر است که ابعاد کوچکتر این هدفون ها موجب شده است تا قادر به حذف صدای محیط نباشند.

مزایای هدفون

  • مناسب برای بازی و گوش دادن موسیقی
  • موجود در دو نوع باسیم و بی سیم
  • دارا بودن میکروفن

معایب هدفون

  • قیمت بالاتر نسبت به هدست، هندزفری، ایرفون و...
  • ابعاد بزرگتر و حمل دشوارتر

 

هدفون

 

هدست (Headset) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هدست از دو بلندگو در طرفین برخوردار است و دارای یک عدد میکروفون نیز هست. کاربران در صورت تهیه هدست می توانند از میکروفون آن نیز به منظور برقراری تماس استفاده کنند و ابزاری مناسب جهت برقراری ارتباطی میان افراد است. میکروفون هدست ها نیز به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که برخلاف هدفون و هندفری دارای پایه ای انعطاف پذیر است و از قابلیت چرخش و جابه جایی برخوردار است و کاربران بر اساس نیاز خود می توانند میکروفون آن را تنظیم نمایند. برخی از هدست ها نیز دارای قابلیت اتصال به رایانه بوده و امکان استفاده از آنها در مراکز تماس و سیستم های پاسخگویی به تلفن وجود دارد. برخی از کاربران با استفاده از این ابزار به راحتی می توانند به تهیه فیلم های آموزشی پرداخته و همچنین در هنگام انجام بازی های گروهی نیز می توانند با سایر بازیکنان حاضر نیز به برقراری ارتباط صوتی بپردازند و در حین انجام بازی با یکدیگر گفت وگو نمایند.

قبلا در وبلاگ آسارایان در مقاله ای جامع، راهنمای خرید هدست گیمینگ ارائه شد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزات صوتی گیمینگ، راهنمای خرید هدست گیمینگ را مطالعه کنید.

 

هدست گیمینگ

 

هدست ها عموماً به شکلی طراحی و ساخته شده اند که اتصال آنها به رایانه و ابزارهای ارتباطی بسیار ساده بوده و کاربران به راحتی می توانند این ابزار را به رایانه خود متصل نمایند.

هدست ها معمولاً چون در مراکز تماس بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند در مقایسه با هدفون ها از گوشی های نسبتاً کوچکتری نیز برخوردار هستند.

معمولاً هدست ها در دو نوع دسته بندی می شوند. هدست هایی که از یک گوشی برخوردار هستند و هدست هایی که دارای دوگوشی هستند و به صورت کامل ساخته شده اند. هدست هایی که دارای یک گوشی هستند معمولاً یک گوش کاربر را پوشش داده و گوش دیگر کاربر برای شنیدن صدای محیط آزاد است. معمولاً از هدست هایی که دارای یک گوشی هستند در مکان هایی که نیاز نیست هر دو گوش کاربر پوشانده شوند، استفاده می شود. لازم به ذکر است که هدست هایی که دارای یک گوشی هستند کلاً به صورت آنالوگ ساخته شده اند و امکان گوش دادن به موسیقی با آن ها وجود ندارد. هدست هایی که دارای دو گوشی هستند نیز معمولاً در برخی از مراکز تماس که لازم است تا کاربران به صورت کامل تمرکز داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند و این هدست ها دارای قابلیت پخش صدا به صورت استریو هستند و همین امر می تواند این هدست ها را برای گوش دادن به موسیقی مناسب سازد.

مزایای هدست

  • دارا بودن میکروفن
  • قیمت مناسب تر نسبت به هدفون
  • مناسب برای بازی و استفاده در مراکز تلفن

معایب هدست

  • عدم قابلیت استفاده برای ورزش و فعالیت بدنی
  • حمل دشوار

 

هدست

 

هندزفری (Handsfree) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هندزفری ها امروزه ابزارهایی هستند که به عنوان لوازمات جانبی تلفن های هوشمند به وفور عرضه می شوند. هندزفری ها به شکلی طراحی شده اند که برخلاف هدفون ها و هدست ها بر روی سر کاربران قرار نمی گیرند و دارای ابعاد کوچکی هستند و همین امر موجب شده است تا کاربران به راحتی بتوانند آن ها را درون گوش خود قرار دهند. هندزفری ها عموماً دارای سیم هستند و از همین طریق به سایر دستگاه های پخش کننده صدا متصل می شوند. هندزفری های بی سیم نیز از طریق بلوتوث به گوشی ها و دیگر دستگاه ها متصل می شوند. هندزفری ها به دلیل برخورداری از ابعادی کوچک و وزنی سبک به راحتی قابل حمل هستند و کاربران بسیاری از آن ها استفاده می کنند. همچنین هندزفری ها نیز همانند هدست ها و یا هدفون ها دارای میکروفون هستند و امکان استفاده از آن ها برای برقراری تماس فراهم است اما از قدرت چندان زیادی برخوردار نیست که بتوان از آن ها در مراکز تماس استفاده نمود. هندزفری ها برای استفاده در ورزش و فعالیت های بدنی بسیار مناسب هستند. زیرا حمل آن ها آسان تر است و دست و پا گیر نمی شوند.

مزایای هندزفری

  • ابعاد کوچکتر و حمل آسان تر
  • دارا بودن میکروفن و قابلیت تماس
  • مناسب برای موسیقیو ورزش
  • قیمت مناسب

معایب هندزفری

  • کیفیت صدای پایین تر نسبت به هدست و هدفون

 

هنذفری

 

ایرفون (Earphone) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همانگونه که از نام این دسته از گوشی ها مشخص است به شکلی طراحی و ساخته شده اند که به راحتی درون گوش کاربران قرار می گیرند. ایرفون ها به گونه ای ساخته شده اند در مقایسه با هدفون ها و یا هدست ها دارای ابعادی بسیار کوچکتر هستند و از شباهت بسیار زیادی با هندزفری ها برخوردار هستند. ایرفون ها معمولاً در دسته هدفون هایی که از ابعادی کوچکتر برخوردار هستند تقسیم بندی می شوند. ایرفون ها به صورت مستقیم درون گوش کاربران قرار می گیرند و به دلیل ابعاد کوچکی که دارند از وزنی کمتری نیز برخوردار هستند و همین امر موجب شده است تا جابه جایی و استفاده از آن ها بسیار راحت باشد. ایرفون ها به طور عمده به صورت بی سیم ساخته می شوند و دارای باتری داخلی برای حفظ شارژ هستند. برخی از ایرفون ها نیز از میکروفون برخوردار هستند و برای برقراری تماس گزینه ای مناسب به شمار می روند. ابعاد کوچک ایرفون ها آن ها را ابزاری مناسب برای گوش دادن به موسیقی در هنگام انجام ورزش تبدیل کرده است و چون درون گوش قرار می گیرند در هنگام ورزش به راحتی از درون گوش خارج نمی شوند.

مزایای ایرفون

  • حمل آسان و مناسب برای ورزش
  • اتصال بی سیم
  • قیمت مناسب
  • قابلیت مکالمه و موسیقی

معایب ایرفون

  • کیفیت صدای پایین تر نسبت به هدست و هدفون

 

ایرفون

 

از بین هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون، کدام یک برای من مناسب است؟

تا اینجا حتما دریافته اید که هرکدام از وسایل هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون برای منظور خاصی طراحی شده اند و تفاوت هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون در چه مواردی است. اگر چه امکان استفاده این وسایل به جای یکدیگر در بسیاری از موارد وجود دارد اما برای استفاده آسان تر و تجربه صدای باکیفیت، بهتر است با توجه به نیاز اقدام به خرید این وسایل کنیم.

 

هدست مرکز تماس

 

هدست و هدفون بیشتر برای مواقعی مناسب هستند که فعالیت خود را در مکان ثابتی را انجام می دهید. مثل بازی یا پاسخگویی به تلفن. هدست ها در مقایسه با هدفون ها از ابعادی کوچک تر برخوردار هستند و همین امر سبب شده است تا از آنها در مراکز تماس استفاده گردد. در اغلب موارد توصیه شده است که برای مراکز تماس از هدست هایی که دارای یک گوشی هستند استفاده گردد. در مقابل استفاده از هدفون ها به منظور گوش دادن به موسیقی و یا برای فعالیت های یادگیری بسیار رایج است. هدفون ها در مقایسه با هدست ها از بلندگوهای بزرگتری برخوردار هستند و همین امر موجب می شود تا کاربر صداهای مزاحم محیط اطراف را نشنود.

 

عکس ایرفون

 

اما اگر قصد دارید وسیله ای تهیه کنید که در هنگام انجام فعالیت پر تحرک مناسب باشد و همه جا بتوان آن را با خود حمل نمود، هندزفری و ایرفون مناسب شما هستند. هندزفری ها و ایرفون ها که از شباهت زیادی برخوردار هستند به گونه ای ساخته شده اند که از ابعادی کوچکتر برخوردار بوده و همین امر موجب شده است تا دارای وزن کمتری باشند. این ویژگی ها سبب گشته است تا استفاده از ایرفون ها و یا هندزفری ها در هنگام ورزش کردن گزینه ای مناسب باشد. همچنین لازم به ذکر است که کاربران در هنگام خرید ایرفون و یا هندزفری لازم است تا به وزن و کیفیت ساخت آن بخصوص سیم های آن بسیار توجه نمایند. البته امروزه برخی هندزفری ها و ایرفون ها به صورتی طراحی شده اند که مخصوص ورزشکاران هستند.

بهترین فروشگاه برای خرید هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون

حال که تفاوت هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون را برای شما شرح دادیم، بهتر است شما را با یکی از بهترین مراکز خرید انواع لوازم صوتی یعنی هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون آشنا کنیم. فروشگاه اینترنتی آسارایان، یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی کشور است که انواع هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. اگر شما هم قصد خرید هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون را دارید، از بخش خرید هدست میتوانید محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.