راهنمای خرید کیبورد‌‌‌

آسارایان 1398/06/25 بدون نظر

امروزه با پیشرفته روز افزون تکنولوژی و فناوری استفاده از کامپیوتر و نرم افزار های آن بسیار رایج است، به طوری که اگر شما کسب درآمدتان از راه کامپیوتر وتکنولوژی نباشد در منزل برای سرگرمی و بازی از آن استفاده خواهید کرد.یکی از لوازم جانبی و مهم هر کامپیوتر و لپ تاپ را می توان کیبورد آن نام برد، در ادامه به ویژگی های یک کیبورد و انواع آن می پردازیم و خواهیم گفت استفاده از هر کیبورد برای چه کاری مناسب تر است.

 

آیا اهمیت دادن به یک کیبورد ضروری است ؟

بله، شاید برای شما مسخره و کودکان به نظر برسد اما اگر در انتخاب خود دقت لازم را نداشته باشید در آینده نه چندان دور آسیب های جبران ناپذیری از جمله درد مچ دست، انگشت و شانه می شوید و با استفاده ی زیاد دچار بیماری سندرم مچ دست می شوید، پس با دقت این مقاله را مطالعه کنید.

 

معیار های خرید یک کیبورد خوب چیست ؟

1.نوع فعالیت :

اولین قدم در خرید یک کیبورد مناسب، دانستن نوع فعالیت خود است.به عبارتی اگر شما یک تایپیست ساده هستید می توانید کیبورد معمولی و مناسب با هزینه کمتر خریداری کنید اما اگر برای بازی های کامپیوتری و یا کارهای گرافیکی می خواهید کیبورد خریداری کنید بهتر است از کیبورد های حرفه ای که علاوه بر دکمه های معمولی دارای دکمه های اضافه مانند کلید مدیا پلیر، صدا، برنامه های اجرای و… می باشد، تهیه کنید.

 

2.قیمت کیبورد :

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در خرید کیبورد قیمت آن است.هر چه  قابلیت ها و پورت ها بیشتر باشد طبیعتا قیمت نیز بالاتر است. شما باید متناسب با کار خود کیبوردی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد و هزینه ی اضافی بابت امکاناتی که از آن استفاده نمی کنید، ندهید.همچنین برخی از طراحی های کیبورد از قیمت بالایی برخوردار است و اگر ظاهر آن برایتان مهم نیست از پرداخت اضافی بابت طراحی خودداری کنید.

 

3.قابل حمل بودن :

امروزه با ساخت کیبورد های پلاستیکی، شما به راحتی می توانید آن را تا کنید و به هر جایی که می خواهید ببرید.در اصل این یک مزیت به حساب می آید که در کمترین جا شما می توانید یکی از لوازم های اصلی کامپیوتر خود را حمل کنید.

 

4.طراحی :

همان طور که گفتیم کیبورد ها طراحی های زیادی بر اساس امکانات و یا قابلیت هایی که فراهم می کنند، دارند.در اصل کیبورد ها از نظر طراحی به 3 دسته استاندارد، گیمینگ و ارگونومی تقسیم می شوند.

صفحه کلید های استاندارد، رایج ترین و پر کاربرد ترین کیبورد ها هستند.از طرفی صفحه کلید های ارگونومی به راحتی و کاهش احساس خستگی دستان شما در زمان تایپ کمک می کند.این کیبورد ها با فرم قرارگیری دست شما بر روی کیبورد ساخته شده است و نسبت به کیبوردهای دیگر گران تر می باشد.این را در نظر بگیرید که اگر کار اصلی شما تایپ و کارکردن با کامپیوتر می باشد صفحه کلید ارگونومیک بسیار توصیه می شود.

 

5.بی سیم بودن یا با سیم بودن ؟

کیبورد ها را می توان به دو دسته ی بی سیم و با سیم تقسیم کرد که هر یک مزیت و معایب خاصه خودشان را دارند.مثلا شما با استفاده از کیبورد بدون سیم می توانید آن را دورتر از مانیتور بگذارید و بدون هیچگونه گره خوردن سیم یا قطع و وصلی کار خود را انجام دهید، اما مشکلی که وجود دارد امکان تاخیر در اجرای عملیات است که می توان گفت برای گیمرها(gamer)گزینه مناسبی نیست.

کیبورد های سیم دار از نظر قیمت ارزان تر می باشند و تنوع بیشتری نسبت به کیبوردهای بدون سیم (وایرلس) دارند.

 

کیبورد های بدون سیم به 3 دسته تقسیم می شود :

1.لیزری :

کیبوردهای لیزری به صورت تصویری لیزری از یک کیبورد مجازی است که  توسط یک دوربین یا پرتو افکن بر روی سطحی صاف انداخته می شود و شما با حرکت انگشتانتان بر روی آن بر روی پرتوافکن ها تاثیر گذاشته و توسط برنامه ای که ریخته شده مختصات آن کلید مورد نظر شناسایی و کلیک می شود.

2.شیشه ای :

بر روی یک سطح شیشه ای می باشد و به صورت لمس کردن شما می توانید آن چه که مد نظر دارید را کلیک کنید.

3.ژله ای :

این کیبورد ها به راحتی قابل تا شدن و حمل کردن می باشد و نکته قابل توجه آن است که در برابر رطوبت و ضربه بسیار مقاوم است.

 

6.نور پس زمینه کیبورد :

اگر شما شبانه روز با کامپیوتر کار می کنید، بهتر است در زمان های تاریکی از کیبوردهایی با پس زمینه ی نوری استفاده کنید که در هر دو دسته ی آن(سیم دار، بدون سیم)طرح های متفاوتی ساخته شده است.

 

7.ضربه کلید ها :

کلید ها به دو دسته ی سفت و نرم تقسیم می شوند، به عبارتی شما هنگام کلیک بر روی کلیدها راحت هستید که نرم باشد یا سفت؟ این سوالی است که باید از خودتان بپرسید و نسبت به سلیقه ی خود آن را خریداری کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید توجه کنید صدای ایجاد شده از کلیک کلیدها می باشد.آیا شما از صدای قدیمی و خشن کیبورد خوشتان می آید؟ آیا این صدای قدیمی شما را می آزارد و می خواهید هیچ صدایی نشنوید؟

 

کیبورد از نظر استفاده کنندگان به 3 دسته تقسیم می شود.

1.کاربران حرفه ای :

گیمر ها و افرادی که کارهای گرافیکی انجام می دهند جزء این دسته از کاربران قرار دارند.

2.کاربران نیمه حرفه ای :

این نوع کیبورد ها کمی با کیبورد های معمولی متفاوت است و از قابلیت های بیشتری برخوردار است.

3.کاربران معمولی :

اکثر کیبوردهایی که با آن سروکار داریم و در منزل و ادارات دیده می شود جزء این دسته می باشد.

 

شما می توانید کیبورد مناسب خود را در بخش کیبورد فروشگاه اینترنتی آسارایان تهیه کنید.در اصل شما می توانید با شناخت قابلیت های کیبوردها، متناسب با نیاز خود و معیارهای گفته شده کیبرد خود را میان برندهای معتبر بازار انتخاب کنید و به صورت آنلاین سفارش دهید. خوشحال می شویم تا نظرات خود، در رابطه با این مقاله برای ما بنویسید.